آفتاب

جان مک‌کین اقدامات بیشتر آمریکا علیه داعش را خواستار شد

جان مک‌کین اقدامات بیشتر آمریکا علیه داعش را خواستار شد

سناتور جمهوری خواه آمریکایی بر درخواست‌ها از کاخ سفید برای انجام اقدامات بیشتر علیه داعش در عراق و سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، گفت: متاسفانه به نظر می‌آید که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به طرز عجیبی بی‌طرف است و آمریکایی ها معتقدند که او در مسیری که باعث شکست نه توقف داعش شود، گام بر نمی‌دارد. داعش تهدیدی مستقیم علیه آمریکاست.

مک کین هفته قبل گفته بود که آمریکا نباید جلوی داعش را بگیرد بلکه باید این گروه‌ را شکست دهد.

وی در ادامه با اشاره به این مساله که بحران در عراق پس از اشتباه بزرگ اوباما در عدم باقی گذاشتن تعدادی از سربازان آمریکایی پس از خروج سربازان از این کشور در دسامبر 2011، قابل پیش‌بینی بود، گفت: این یک سقوط است و اوباما هنوز متوجه آن نشده است.

وی همچین خواستار یک استراتژی جامع برای شکست داعش به جای حملات هوایی در هم ریخته شد و گفت: ما نیازمند اعزام سربازان بیشتر به عراق هستیم و این به معنای اعزام صرف نیروهای ضربت نیست بلکه به معنای افزایش تعداد نیروهاست.

جان مک‌کین با تاکید درخواست‌های اخیرش از دولت برای جدی گرفتن تهدید داعش، ادامه داد: رئیس جمهور باید کار را برعهده بگیرد و تغییراتی را انجام دهد.

وی که بارها از اوباما خواسته تا از سیاست نادرست خودش در قبال داعش دست بردارد، از کاخ سفید خواست تا مساله کمک‌رسانی به نیروهای کرد عراق را که با داعش در نبرد هستند، مورد توجه قرار دهد و ادامه داد: هیچ کس به ما نگفت که از عبارت "مقابله با تروریسم" چه انتظاری باید داشته باشیم. اوباما باید با این چالش مقابله کند باید با این مساله مواجه شویم و به کنگره دقیقا بگوییم که این ماموریت چگونه است.

انتهای پیام

کد N463836

وبگردی