آفتاب

زنان کرد نقشی راهبردی در مقابله با داعش دارند

زنان کرد نقشی راهبردی در مقابله با داعش دارند

"یکی از واحدهای سرسخت و هول‌انگیز نیروهای امنیت کرد که از زنان تشکیل شده‌اند وحشت را به دل تروریست‌های داعش می‌اندازد. این تروریست‌ها مشکلی با قتل عام زنان بی‌دفاع ندارند اما از رویارویی با زنان مسلح کرد می‌ترسند زیرا معتقدند اگر توسط یکی از آن‌ها کشته شوند به بهشت نخواهند رفت!"

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخستین واحد رسمی زنان مسلح کرد در سال 1996 تشکیل شد تا این زنان به منظور مبارزه با حکومت صدام در عراق آموزش رزمی ببینند. آن‌ها به سبب شجاعت و مهارت در میدان نبرد مشهور شدند به حدی که گاهی زنان پیش‌مرگ کرد را با آمازونی‌ها مقایسه می‌کردند.

سرهنگ ناهیده احمد رشید، فرمانده کل واحد زنان کرد به شبکه خبری پی‌.‌بی‌.اس گفت: امروز تعداد بیشتری از زنان به منظور دفاع از منطقه‌ کردستان عراق در مقابل افراط‌گران داعش داوطلب می‌شوند.

وی افزود: این سربازان دیگر تنها رده‌های رزمی را اشغال نمی‌کنند بلکه اخیراً تبدیل به بخشی از راهبرد ما در خط مقدم شده‌اند.

یکی از این زنان کرد تاکید می‌کند، افراط‌گران جنگیدن با زنان را دوست ندارند زیرا معتقدند اگر توسط یک زن کشته شوند دیگر به بهشت نخواهند رفت. همچنین زنان در واحدهای مقاومت کردها به منظور مقابله با پیشروی‌های داعش در سوریه نیز حضور دارند.

نزدیک به 30 درصد از نیروهای شاخه‌ مسلح حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که در عین حال با جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه نیز مبارزه می‌کنند، زن هستند.

فرمانده نخستین یگان زنان حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اظهار داشت: چنین سربازانی تنها برای دفاع از شهرهایشان در مقابل حملات دشمن به ما ملحق نمی‌شوند بلکه به دنبال مقابله با تفکرات افراط‌گرانه این دشمنان هستند.

وی تاکید می‌کند: من به آرمانی بزرگتر معتقدم یعنی حفظ خانواده‌ها و شهرهایمان در مقابل تفکرات سیاه و بی‌رحمی افراط‌گران.

وی افزود: آن‌ها نمی‌پذیرند که زنان مناصب رهبری را تقبل کنند. آن‌ها می‌خواهند که زن‌ها تنها نیازهای آن‌ها را برآورده کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که ما هیچ حقی برای آزادی بیان و تسلط بر زندگی‌مان نداریم.

انتهای پیام

کد N463720

وبگردی