آفتاب

بررسی اوضاع آوارگان و توقف خطر تروریسم در نشست گروه تماس در جده

بررسی اوضاع آوارگان و توقف خطر تروریسم در نشست گروه تماس در جده

کشورهای عضو گروه بین‌المللی تماس نشستی وزارتی را در شهر جده در مورد اوضاع منطقه به ویژه تحولات اوضاع سوریه برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، در این نشست که در شهر جده برگزار شد سعود فیصل، وزیر خارجه عربستان، سامی شکری، وزیر خارجه مصر، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات، خالد عطیه، وزیر خارجه قطر و نواف التل، مشاور وزیر خارجه اردن حضور یافته و در خصوص اوضاع منطقه و به ویژه تحولات سوریه بحث و گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه‌ای که پس از این نشست صادر شد حاضران در نشست مذکور در خصوص آخرین تحولات منطقه و چالش‌هایی از جمله خطر تندروی و تروریسم که کشورهای عربی با آن مواجه شدند و پیامدهای آن بر اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین در خصوص آخرین تحولات سوریه و بحران این کشور و لزوم اتخاذ اقدامات مهم و جدی برای برخورد با این بحران و همچنین بحران‌های منطقه که امنیت و ثبات کشورها را تهدید می‌کند بحث و گفت‌وگو شد.

وزرای خارجه کشورهای عربی در این نشست که با دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی توافق کردند که قرار است به شکلی گسترده در اتحادیه عرب به بحث و بررسی گذاشته شود.

حاضران در نشست مذکور همچنین در خصوص اوضاع آوارگان و اتخاذ اقداماتی برای توقف تروریسم در کشورهای عربی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام

کد N463719

وبگردی