آفتاب
دیدار رییس پارلمان عراق و وزیر خارجه ایران /

استقبال رییس پارلمان عراق از گسترش روابط با ایران

استقبال رییس پارلمان عراق از گسترش روابط با ایران

بغداد- ایرنا- رییس پارلمان عراق با استقبال از گسترش سطح پارلمانی روابط ایران و عراق گفت: ما قصد داریم پس از تکمیل روند سیاسی عراق، روابط دو جانبه با ایران را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، سلیم الجبوری در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح امروز به منظور دیدار با مقامات این کشور سفر کرده است، افزود: ما از جدیت همسایه خود ایران برای گسترش روابط با عراق با خبریم و قصد داریم پس از تکمیل روند سیاسی عراق، مناسبات خود با ایران را گسترده تر کنیم.

وی افزود: در کربلا و اقلیم کردستان، شیعیان و کردها پذیرای آوارگان مناطق اشغال شده هستند که این نشان از همبستگی عراقی ها دارد اما این اسکان دادن و کمک به آوارگان یه راه حل موقت است.

رییس پارلمان عراق تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که تروریسم سرکوب و آوارگان به خانه های خود بازگردند.

ظریف نیز در این دیدار با یادآوری توفیقاتی که در رسیدن به راه حل سیاسی از سوی عراقی ها بدست آمده خاطرنشان کرد: بهترین راهکار حل مشکلات امنیتی عراق استفاده از همین روش است.

وی عنوان کرد: خطری که امروز عراق و مردم این کشور را تهدید می کند محدود به این کشور نیست و همه منطقه و کل جهان این تهدید را احساس می کنند.

محمد جواد ظریف صبح روز یکشنبه به منظور دیدار با مقامات شیعه، سنی و اقلیم کردستان وارد بغداد شد. سفر وی سه روزه خواهد بود. وزیر امور خارجه کشورمان با آیت الله سیستانی دیدار می کند.

9173**1983 **1917
کد N463535

وبگردی