آفتاب
لاریجانی در همایش یادمان آیینه داران آفتاب:

مشاجرات سیاسی درون کشور مایه تعجب است

مشاجرات سیاسی درون کشور مایه تعجب است

مشاجرات سیاسی درون کشور مایه تعجب است درست است که برخی مسائل غلط وجود دارد اما قرار نیست که ما غلط را با غلط جواب بدهیم هر کاری نیاز به صبر و حلم دارد ما مصاف بزرگی پیش رو داریم و باید کار بزرگی انجام دهیم تا کشور از نظر تولید رونق پیدا کندو اقتصاد مردمی شود.

 رئیس مجلس گفت: مشاجرات سیاسی درون کشور مایه تعجب است. درست است که برخی مسائل غلط وجود دارد اما قرار نیست که ما غلط را با غلط جواب بدهیم هر کاری نیاز به صبر و حلم دارد ما مصاف بزرگی پیش رو داریم و باید کار بزرگی انجام دهیم تا کشور از نظر تولید رونق پیدا کندو اقتصاد مردمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در همایش یادمان آیینه داران آفتاب که به همت حزب موتلفه برگزار شد، گفت: باید بررسی کرد که این شهدای بزرگوار در چه مکتبی رشد کرده‌اند. هر یک از آنها در به ثمر رسیدن انقلاب نقش بزرگی داشته‌اند. انقلاب یک روشنایی بزرگ در تاریخ زندگی بشریت بود. باید دید که این شهدا تربیت شده چه مکتبی بودند که توانستند حادثه‌ای چنین بزرگ را بوجود آورند.

وی افزود: امروز جنس مبارزه سخت‌تر شده است. امروز گاهی دشمن ناپیدا و خارج از مرزها است و مصاف امروز چندان ساده نیست.

رئیس مجلس با تاکید براینکه این شهدا افراد مخلصی بودند که تصنع و ریا کاری در وجود آنها راهی نداشت، گفت: آنها تکلیف خود را با خدا یکسره کرده بودند. همین که آنها در بستر از دنیا نرفتند و به شهادت رسیدند، توفیق بزرگی است.

لاریجانی با بیان اینکه شهید رجائی یک معلم پاک باخته بود، گفت: پس از انقلاب نیز سلوک او تفاوتی نکرد. بنی صدر در آن زمان شدیدترین حمله‌ها را به شهید رجائی می‌کرد. حرف‌های او به شهید رجائی همواره نیش دار بود اما وی در مقابل تخریب‌های صورت گرفته بسیار حلیم بود. این توفیق به اخلاص این افراد باز می‌گردد که خداوند آن را نصیب هر کسی نمی‌کند.

وی یادآور شد: امام علی(ع)می فرمایند هر که نهان و اندرون خود را درست کند خداوند آشکار او را درست خواهد کرد و هر کسی برای دینش کارکند خدا امر دنیای او را کفایت می کند. ملاک این شهدا نیز اینگونه بود. آنها پیروان واقعی امام علی(ع) بودند.

رئیس مجلس از شهدای شهریور ماه با عنوان استوانه‌های انقلاب یاد کرد و گفت: این شهدا هیچ گاه هدف خود را گم نکردند و تلاش کردند در بدترین شرایط مسلک خود را حفظ کنند و مقصد را از دست ندادند.

وی با تاکید براینکه این شهدا به معنای واقعی دانشمند بودند گفت: شاید برخی از آنها درس نخوانده باشند اما دین را درست دریافتند و راه روحانیت را پیمودند. پس از انقلاب ما مشکلاتی داشتیم و برخی هدف خود را گم کرده بودند در حالی که واقعیت مبدا کار است نه مقصد کار. ممکن است مبدا براساس واقعیت تغییر کند اما مقصد تغییر نخواهد کرد. در همین راستا ایرادی ندارد اگر دیپلماسی ما ایدئولوژیک باشد.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد:‌ این شهدا هیچ گاه مقصد خود را گم نکردند و از راه روحانیت جدا نشدند ما دیدیم که گاهی موج هایی برای کشور هزینه و صدمه ایجاد کردند اما این شهدا در راه خود ثابت قدم بودند و با تمام وجود از پیشوای خود دفاع کردند. این ویژگی ممتاز آنها بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه این شهدا ولایت فقیه را پایه انقلاب می دانستند گفت: این افراد در این راه صدق داشتند و افرادی بودند که در راه دین با فهم و درایت کار می کردند آنها مشکلات را دیده و آن را هضم می کردند چرا که راه درست را دریافته بودند.

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی در کشور تلاش می کردند دریدگی ایجاد کنند، گفت: در جامعه ای که دریدگی وجود داشته باشدحیا از بین می رود به جای هم افزایی در استعداد ها و توان ها شرایط به سمت سایش می رود کار بنی صدر و منافقین نیز دریدگی بود اما این شهدا صبور و حلیم بودند.


وی افزود: وقتی بنی صدر رئیس جمهور شد تنها دغدغه اش تخریب حزب جمهوری اسلامی بود و برای همین این حزب را به دیکتاتوری متهم می کرد و خود را کسی که گروه گرا نیست معرفی می کرد اما بعد از آن خودش دفتر هماهنگی رئیس جمهور را راه انداخت که از یک حزب بیشتر کار می کرد.

لاریجانی با بیان اینکه بنی صدر همواره فریبکاری می کرد و خدعه به خرج می داد گفت: این شهدا نیز این اقدامات را بلد بودند اما هیچ گاه آن را نمی پسندیدند و آن را خلاف حق می دانستند.

وی ادامه داد: این شهدا خیلی ناسزا می شنیدند اما تحمل می کردند نه راه را گم می کردند و نه موج ها آنها را گم می کرد و نه برای برخی مسائل حیا و ادب را کنار گذاشته و در میدان سیاسی پرده دری می کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوره ای مدیران غیرتربیت شده در کشور حضور داشتند گفت: از جمله افرادی که دشنام های بسیاری می شنید شهید بهشتی بود که گاهی این توهین ها را حتی از هم لباس های خود می شنید و من شاهد بودم که برخی جوان ها سخنرانی او را برهم زدند و نگذاشتند صحبت های وی به اتمام برسد اما او مشقت می دید و تحمل می کرد این سنت این شهدا بود که باعث شد جامعه ما غنی شود.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه این شهدا خدمت به مردم را  افتخار خود می دانستند گفت: ما مخالف نیستیم که دولت و مجلس خدمات خود را به مردم بگویند اما وقتی گفتند نباید از این مسئله احساس غرور داشته باشند بلکه باید همواره احساس تواضع کنند

وی با اشاره به اینکه خصلت تواضع در شهید باهنر کاملا مشهود بود گفت: این شهید در آموزش و پرورش برای بچه های ما کتاب نوشت تا آنها دین خدا را درست بفهمند اما برخی به ایشان همواره تهمت می زدند شهید مطهری نیز وقتی در مجله زن روز پاسخ یک وکیل را داد خیلی مورد تهمت قرار گرفت اما او ماموریتی داشت که آن خدمت خالص به مردم بود.

لاریجانی افزود:‌ خیلی مواقع وقتی افراد به قدرت می رسند فکر می کنند که مردم باید قدر آنها را بدانند اما در شخصیت این بزرگواران خدمت کردن یک عبادت بود این روحیه فرزانگی می خواهد. معصومی می گوید از منت گذاشتن به رعیت خود پرهیز کنید زیرا منت گذاشتن احسان را باطل می کند و زیاد پنداشتن کار نور حق را در انسان از بین می برد و تخلف در وعده موجب خشم خدا و مردم می شود.


لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته ما رژیم طاغوت را داشتیم امروز مصافمان جدی تر است.درمصاف هسته ای انرژی که ما به دست آورده ایم چیز ساده ای نیست دستاوردی که این ملت دارد باید حفظ شود همه قدرتها جمع شده اند که این دستاورد را از ما بگیرند اما باید مقاومت کرد و از فنون دیپلماسی استفاده کرد تا بتوانیم این فناوری را با هزینه ای کمتر نگه داریم.


وی افزود: دشمنان ما همواره دروغ میگویند و فریبکاری می کنند آنها می دانند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما با فضا سازی این مسئله را تبدیل به یک ماجرا می کنند.


لاریجانی یادآور شد: آنها می دانند که فتوای رهبری چیزی مهمی است که تغییر نمی کند دبیر کل سازمان ملل می گفت آیا می شود فتوای رهبری را در مجلس تصویب کنید من به او گفتم این حرف شما خیلی عجیب است ممکن است یک قانون روزی عوض شود اما یک فتوا را نمی توان تغییر داد وم شکل شما با تبدیل این فتوا به قانون حل نخواهد شد گزارش های جامع اطلاعاتی آمریکا اعتراف می کند که ایران سلاح هسته ای ندارد آنها می گویند شما در منطقه تاثیرگذار هستید و باید جلوی شما را گرفت.


رئیس مجلس با اشاره به اینکه بحران شیعه و سنی امروز منطقه موضوع جدیدی است که دشمنان اسلام به وجود آورده اند گفت: آنها موجوداتی درست کرده اند که از بریدن سر مردم لذت می برند این یک کار حیوانی است.


وی افزود: بوش پدر در سال 2003 عنوان کرد که ایران باید به وسیله دشمنان خود محاصره شود این یک برنامه ای است که آنها طراحی کرده اند و با درست کردن گروه هایی بدلی می خواهند افراطی گری را ایجاد کنند و مردم جهان را از مسلمانان بترسانند و میان مسلمانان دعوای درونی ایجاد کنند. یکی از سران گروهک داعش نیز در زندان های آمریکا بود که توسط آنها برای همین ماموریت آزاد شد.


لاریجانی با اشاره به اینکه این قدرت ها در جریان سوریه نیز همواره به تروریست ها کمک کرده اند گفت: استفاده آمریکا از تروریست برای رسیدن به اهدافش است. درحالیکه همین افراد داعش روزی به جان خود آنها و کشورهای حامی آنها در منطقه خواهد افتاد.


رئیس مجلس خاطر نشان کرد: امام علی(ع) می فرمایند که تندروی نوعی جنون است و تندرو روزی پشیمان می شود اگر هم پشیمان نشود دیوانگی او همچنان پابرجاست.


وی افزود: اگر ما در گذشته با تاکتیک روشنی از رژیم دیکتاتور مواجه بودیم امروز این مصاف بسط پیدا کرده است پس استقامت بیشتری از گذشته باید داشته باشیم و فراموش نکنیم که میراث شهدای ما دست نسل جدید است.


لاریجانی با اشاره به مشکلات اقتصادی درون کشور گفت: بی تردید بی تدبیری ها و تحریم ها در این راستا نقش داشت اما هر دو نیاز به تدبیر ودقت نظر داشت.


رئیس مجلس از وضعیت تورم وبیکاری به عنوان یک درد بزرگ یاد کرد و گفت: مشاجرات سیاسی درون کشور مایه تعجب است درست است که برخی مسائل غلط وجود دارد اما قرار نیست که ما غلط را با غلط جواب بدهیم هر کاری نیاز به صبر و حلم دارد ما مصاف بزرگی پیش رو داریم و باید کار بزرگی انجام دهیم تا کشور از نظر تولید رونق پیدا کندو اقتصاد مردمی شود.


وی افزود: ما شاهد بودیم که چه بلایی بر سر سیاست های اصل 44 که از سوی رهبری ابلاغ شد آوردند آن را از دولت گرفتند و به بخشهای نیمه دولتی دادند سازمان تامین اجتماعی و سهام عدالت نیز همین سرنوشت را پیداکرد.


لاریجانی تاکید کرد: در دنیا اکثر در آمد دانشگاه ها از سفارش های بخش تولیدی است اما بخش تولیدی ما به دانشگاه ها رجوع نمی کنند اگر رقابت در کشور به وجود نیاید دانشگاه ها هم رشد پیدا نمی کند این حجم کار در اقتصاد مقاومتی مجاهدت می خواهد دولت باید عزم خود را برای این کار جزم کند.


وی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان عنوان کرد: برای طی کردن راه شهید رجائی یکی از راهها اقتصاد مقاومتی است که اگر نتوانیم در آن موفق باشیم در بحث مذاکرات نیز توفیق پیدا نخواهیم کرد. ما امروز بیش از گذشته به راه و مسلک شهدایمان نیازمندیم.


وی با تاکید براینکه باید بیش از قبل یکدیگر را تحمل کنیم و از برخی مسائل بگذریم گفت: معلوم است که برخی مسائل اشتباه است اما باید آن را برای ماموریتی بزرگتر هضم کنیم.

 

کد N463452

وبگردی