آفتاب

خاطره‌ رفیق‌دوست از شهید عراقی

خاطره‌ رفیق‌دوست از شهید عراقی

رفیق دوست گفت: اندیشه امام خمینی( ره)‌ دنیا را تغییر داد، به لطف خدا و راهنمایی‌های امام (ره) مستضعفان و رنج کشیدگان شخصیت پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن رفیق دوست در مراسم گرامیداشت شهدان باهنر،‌رجایی،‌اندرزگو ،‌عراقی ولاجوردی اظهار کرد:‌ یکی از ویژگی‌های مشترک این پنج شهید بزرگوار ولایتمداری،‌ ولایت‌پذیری و محو در ولایت بودن است.

وی یادآور شد: وقتی در سال 1358 وارد سپاه شدم،‌ شهید عراقی یک روز به سپاه آمد و به بنده گفت« فکر نکنید که سپاه برای چهاردیواری ایران تشکیل شده است بلکه این سپاه باید مقدمه سپاه بین المللی اسلامی باشد » .

وی خاطرنشان کرد: تفکر امام خمینی(ره) موجب پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه،‌22 روزه ، سوریه و غزه شد. همه دنیا می‌داند که تمام این جنگ‌ها رو در روی ایران و آمریکا است.

این عضو حزب موئتلفه اسلامی گفت: اصل سازماندهی‌های قبل از انقلاب توسط شهید باهنر انجام می‌شد، ولی هیچ‌کس از این قضیه اطلاع نداشت.

وی سپس به بیان خاطرات هر پنج شهید پرداخت و افزود:‌ باید بررسی شود که چقدر اندیشه این پنج شهید در جامعه حاکم است و دعوای نعمتی و حیدری چه جایگاهی دارد.

وی در پایان گفت: اگر صلابت و امامت امام خمینی(ره) نبود خون این پنج شهید و شهدای انقلاب پایمال شده بود.

انتهای پیام

کد N463422

وبگردی