آفتاب

سازمان همکاری اسلامی حمله به مسجدی در دیاله عراق را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی حمله به مسجدی در دیاله عراق را محکوم کرد

تهران-ایرنا- سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای، حمله روز جمعه شبه نظامیان مسلح به نمازگزاران مسجدی واقع در شمال شرق بعقوبه در استان دیاله عراق را که دهها کشته برجای گذاشت، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مصریˈالیوم السابعˈ، ˈایاد امین مدنیˈ دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه، حمله وحشیانه شبه نظامیان مسلح را به نمازگزاران مسجد ˈمصعب بن عمیرˈ در استان دیاله عراق که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 73 تن شد به شدت محکوم کرد و با خانواده های جان باختگان ابراز همدردی کرد.

مدنی افزود: اینگونه جنایت ها در نتیجه تنش های فرقه ای رخ می دهد و هدف از آن ایجاد فتنه در جامعه عراق و از بین بردن صلح اجتماعی این کشور آن هم دقیقا در زمانی است که مردم عراق در پی تشکیل دولت هستند.

وی خواستار مقابله و برخورد جدی و قاطعانه مسوولان عراقی با همه گروه ها و شبه نظامیان مسلحی شد که سعی در برانگیختن فتنه های طائفه ای و مذهبی در این کشوردارند.

مدنی تصریح کرد: این گروه ها، سازمان های تروریستی هستند که نه تنها همزیستی مسالمت آمیز در عراق را هدف قرار دادند بلکه آینده این کشور را نیز با خطر و تهدید روبه رو می کنند.

دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی از رهبران سیاسی و مراجع دینی عراق خواست تا برای تقویت آشتی میان گروه ها و طیف های مختلف عراقی عمل کنند.

وی در این بیانیه بر ادامه حمایت سازمان همکاری اسلامی از عراق تا برقراری ثبات و امنیت در این کشور تاکید کرد.

رسانام**9329**1010
کد N463248

وبگردی