آفتاب
امیر چیت فروش:

خلبانان نیروی هوایی، مدافعان واقعی حریم ولایت هستند

خلبانان نیروی هوایی، مدافعان واقعی حریم ولایت هستند

نقش قهرمانان نیروی هوایی از 31 شهریور 59 شروع و با پیچیده ترین و سخت ترین پروازها گره خورد و در بحرانی‌ترین مقاطع تاریخ این کشور یاد و نام خلبانان شهید بابایی، یاسینی، خضرایی، نوژه و ستاری باقی مانده است.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر خلبان محمد نوژه گفت: خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی، مدافعان واقعی حریم ولایت هستند.

به گزارش ایلنا، امیر حسین چیت فروش در این مراسم که در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، با یادآوری رشادت‌های شهید نوژه و اشاره به غائله کردستان، نقش شهید نوژه را عمده و تاثیر گذار دانست.

وی با اشاره به تاریخچه نیروی هوایی و خدمات بارز نیروهای انقلابی آن، از خلبانان تیز پرواز این نیرو بعنوان مدافعان حریم ولایت یاد کرد و ادامه داد: نقش قهرمانان نیروی هوایی از 31 شهریور 59 شروع و با پیچیده ترین و سخت ترین پروازها گره خورد و در بحرانی‌ترین مقاطع تاریخ این کشور یاد و نام خلبانان شهید بابایی، یاسینی، خضرایی، نوژه و ستاری باقی مانده است.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه شهید نوژه در در گیرهای کردستان و مقابله با گروهای دموکرات و کومله نقش ویژه ای دانست یاد آور شد: حافظه تاریخ هیچگاه این رشادتها و جانفشانی ها را یاد از نخواهد برد.

گفتنی است نیروی هوایی برای آزادسازی پاوه شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که شهید نوژه از جمله این شهدا است. این شهید عزیز مأموریت های بسیاری را انجام داد تا سرانجام در پی فرمان امام(ره) برای کمک به دکتر مصطفی چمران در سرکوب تجزیه طلبان مسلح و در حالی که روزه بود در 20/5/1358 به پرواز درآمد که هواپیمایش در آسمان کردستان ایران ـ منطقه عمومی پاوه ـ توسط نیروهای ضد انقلاب سقوط کرد و به شهادت رسید.

کد N463185

وبگردی