آفتاب

علوی: برخورد با عرفان های کاذب برخورد امنیتی نیست

علوی: برخورد با عرفان های کاذب برخورد امنیتی نیست

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه هر چه قدر وزارت علوم و دستگاه های فرهنگی را به دستگاه های امنیتی گره بزنیم می‌توانیم در جهت امنیت پایدار گام برداریم، گفت: امروز با موج عرفان های کاذب مواجه‌ایم که از لحاظ آن برخورد امنیتی نیست، بلکه برخورد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور با بیان این‌که ما پیرو مکتبی بودیم که نخستین آیاتی که بر پیامبرش نازل می‌شود بر محور علم و قلم است و خدا را به عنوان مربی انسان ها معرفی می‌کند، گفت: کتاب درسی این مکتب قرآن است و پیامبرش همه انسان ها را موظف به تحصیل علم می‌کند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه البته با وجود آنکه اسلام انسان رابه عنوان گل سرسبد موجودات معرفی می‌کند اما او را دارای ارزش ذاتی نمی داند گفت:‌ اسلام کرامت انسان را به تقوا فضیلت او را به جهاد و رفعت و مقام او را به دانش گره می زند.

علوی با اشاره به این‌که اسلام به هر سرزمینی که پا گذاشته آن را به لحاظ تمدنی متفاوت کرده است گفت:‌علم و دانش از مرزهای اسپانیا وارد اروپا شده و رنسانس رقم می خورد در واقع تمدن فعلی اروپا متأثر از تمدن اسلامی است و همه جامعه شناسان اروپایی به کمرنگی و پررنگی به آن اشاره کرده‌اند.

علوی افزود: امروز انقلاب اسلامی زمینه احیای این تمدن را برای ما فراهم کرده که باید مولفه های آن را شناسایی کرده تا شاهد بازآفرینی این تمدن باشیم.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که آموزش و پرورش بستر ساز شکل گیری آینده این تمدن است، گفت: باید آموزش تربیت محور باشد امروز انقلاب این مسئولیت را به عنوان راهبرد اساسی بر دوش ما می گذارد.

وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که سر و کار آموزش و پرورش در آغاز با کودکان کم سن و سال است گفت:‌ ذهنیت عموم این است که در حد یک کودک برای این دانش آموزان شخصیت قائل می شوند. اما اسلام این دیدگاه ر ا ندارد و می گوید کسی از مسلمان ها را تحقیر نکنید، زیرا کوچک آنها نیز نزد خداوند بزرگ هستند. در واقع شخصیت افراد از کودکی شکل می گیرد و از برخورد با آنها است که شخصیت آنها در آینده شکل می دهد.

وزیر اطلاعات با تأکید بر این که آموزش و پروش باید کودکان با کرامت بار بیاورد،تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای با رشد علمی سودمند داشته باشیم باید در این چارچوب کار کنیم.

علوی در ادامه با اشاره به این‌که هر چه قدر وزارت علوم و دستگاه‌های فرهنگی را به دستگاه های امنیتی گره بزنیم می توانیم در جهت امنیت پایدار گام برداریم گفت: امروز با موج عرفان‌های کاذب مواجه ایم که برخورد با آنها امنیتی نیست بلکه برخورد فرهنگی است. راهکار حجاب عفاف هم داد زدن و تو سری زدن نیست بلکه نیازمند اقدام فرهنگی است.

علوی افزود: اکنون مسئولیت وزارت اطلاعات به دوش یک انسان فرهنگی گذاشته شده است. بنابراین یکی از وظایفی که به عنوان متولیان فرهنگی به دوش ما است صیانت از احاد جامعه است، با رویکرد فرهنگی تلاش می‌کنیم همه مردم امنیت داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید فضا به گونه ای باشد که دانشجو و استاد در دانشگاه و معلم و دانش آموز در مدرسه بتوانند به راحتی حرف بزنند و رویکرد معلم هم اغنایی باشد. باید آستانه تحملمان را بالا ببریم.

علوی با بیان این‌که امروز وزارت اطلاعات باید فضایی را برای نیروهای آموزشی فراهم کند تا شاهد اشخاصی باشیم که با باورهای ایمانی از نظر علمی رشد یافته اند گفت: ‌باید محیط‌های آموزشی از یک موقعیت روانی برخوردار باشند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: ما امنیت را برای آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌ها تولید و ایجاد می‌کنیم. وزارت اطلاعات در شأن جامعه اسلامی نمی‌بیند که فضای رعب و وحشت به اسم جلوگیری از ناهنجاری ها برای بخشی که در حال تعلیم و تربیت هستند ایجاد کنند.

علوی ادامه داد: از سوی دیگر نمی توانیم اجازه بدهیم دانش آموزان به سمت فضای اباهه گری بروند . باید از مرزهای صحیح عقیدتی مراقبت کنیم و امروز علمای ما سنگربانان این مرزهای عقیدتی هستند و باید از این‌که ابلیس در ژرفای فکری شیعیان نفوذ کند ممانعت کنند .

انتهای پیام

کد N463148

وبگردی