آفتاب

از پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی ارتش تجلیل شدند

از پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی ارتش تجلیل شدند

در مراسمی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ لشگری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی بهداشت و درمان آجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین آجا در سالن همایش های آن دانشگاه برگزار شد؛از پزشکان پیشکسوت و نمونه دانشگاه علوم پزشکی آجا تجلیل شدند.

همزمان با فرارسیدن یکم شهریورماه، سالروز ولادت دانشمند و طبیب برجسته جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک، جمعی از پیشکسوتان، استادان و پزشکان نمونه دانشگاه علوم پزشکی ارتش تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا، دراین مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ لشگری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی بهداشت و درمان آجا و جمعی از فرماندهان و مسئولین آجا در سالن همایش های آن دانشگاه برگزار شد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ضمن‌ گرامیداشت‌ روز پزشک به‌ ویژگی‌ های‌ شخصیتی و حرفه ای یک پزشک‌ نمونه اشاره‌ و تصریح کرد:‌ احساس مسئولیت از مهمترین آداب پزشکی است که موجب می شود تا پزشک به انجام وظایف خود در مقابل بیمار اهتمام بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به برخی از وظایف پزشکان اشاره و تقوای پزشکی را بسیار مهم دانست و افزود: تقوای پزشکی به معنای رعایت قوانین الهی در انجام دادن وظایف است که در این بین، خیر خواهی برای بیمار و تلاش برای درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در ارتش، پاکدامنی را از دیگر ویژگی های یک پزشک خوب برشمرد و تصریح کرد:‌ اهتمام به تشخیص بیماری یکی از نکات مهمی است که در آداب اسلامی بر آن تأکید شده است.

وی درپایان حفظ اسرار و ایجاد امیدواری در بیمار و همچنین جلوگیری از طبابت افراد غیر متخصص را از الزامات این حرفه دانست.
گفتنی است درپایان این مراسم جمعی از پزشکان پیشکسوت و نمونه دانشگاه علوم پزشکی آجا تجلیل شدند.

 

کد N463046

وبگردی