آفتاب
دادستان کل کشور:

برخورد دادگاه با اخلالگران عبرت‌آموز خواهد بود/ نوسانات اجتماعی با احکام قاطع قضات از بین می‌رود

برخورد دادگاه با اخلالگران عبرت‌آموز خواهد بود/ نوسانات اجتماعی با احکام قاطع قضات از بین می‌رود

مسئله فضای مجازی که در جامعه ما نیز بسیار رشدکرده است یکی دیگر از مسائل و موضوعاتی است که در راستای احیای حقوق عامه پیگیری می‌شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: به اخلالگران اجازه‌ای داده نخواهد شد و دادگاه با تمامی صلابت در برابر اخلالگران می‌ایستد و برخورد عبرت آموزی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌السلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مسئولان قضایی با تشکر از اعتماد رئیس قوه قضاییه گفت: از این که ایشان به من اعتماد داشتند و ادامه همکاری و خدمت‌رسانی را برای من فراهم کردند، کمال تشکر را دارم.

وی خطاب به آیت‌الله جنتی اظهار داشت: ظرفیتی که در دروه ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه‌قضاییه احیا شد، ظرفیت نظارت بود. من فکر می‌کنم مسئله نظارت و کنترل را باید ادامه دهیم که این مسئله با اعتماد منافاتی ندارد.

دادستان جدید کل کشور با بیان اینکه اگر اعتقاد داریم احکام قضات باید متقن باشد، یادآور شد: نوسانات اجتماعی با احکام قاطع قضات از بین می‌رود و اضطراب در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با حکم قاطع حل می‌شود.

رئیسی تاکید کرد: تقویت نظارت، تضمین کننده حسن امور و قضاوت عادلانه است.

دادستان جدید کل کشور با بیان اینکه مسئله امنیت اجتماعی از تاکیدات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: دادستانی کل کشور در 70 نقطه تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر حضور دارد. دراین نقاط موضوع امنیت باید محور قرار گیرد. به اخلالگران اجازه‌ای داده نخواهد شد و دادگاه با تمامی صلابت در برابر اخلالگران می‌ایستد و برخورد عبرت آموزی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارنامه دادستانی کل کشور در برخورد با مسئله مواد مخدر درخشان است، خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در برخورد با قاچاقچیان موادمخدر صورت گرفته اما برای پیشبرد بهتر امور باید همه ارکان و نهادهای عضو ستاد مبارزه قاچاق موادمخدر کنند.
رئیسی تاکیدکرد: در مجموع قضات و دادستان‌ها در این مسئله تلاش‌های زیادی کرده‌اند و قاطعیت در این مسئله ادامه پیدا می‌کند.

دادستان کل کشور احیای حقوق عامه را یکی دیگر از برنامه‌های خود در دادستانی کل کشور اعلام کرد و ابراز داشت: این مسئله بسیار مهمی است و دادستانی کشور از جایگاه مدعی‌العموم به دنبال احیای حق عامه و برخورد با ضایع کنندگان حق الناس است.

وی افزود: مسئله فضای مجازی که در جامعه ما نیز بسیار رشدکرده است یکی دیگر از مسائل و موضوعاتی است که در راستای احیای حقوق عامه پیگیری می‌شود.
معاون اول سابق قوه‌قضاییه انتصاب غلامحسین محسنی اژه‌ای را به عنوان معاون اول این قوه، انتخابی شایسته، به موقع و به جا دانست و گفت: باتوجه به تفویض اختیارات از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی به معاونت اول، امیدواریم که رئیس قوه بتواند به برنامه‌ریزی‌ها وتعیین راهبردها برسند و تصمیم‌گیری در امور تسریع یابد.

رئیسی در پایان بیان کرد: واژگانی که از سوی مقام معظم رهبری در ابلاغ و تایید آیت‌الله آملی لاریجانی بیان شده بود، نشان از اعتماد و هم انتظار ایشان از قوه قضاییه است.

کد N463019

وبگردی