آفتاب
ظریف در دیدار با العبادی

انتخابات عراق یک روند دموکراتیک بود/ آمادگی پشتیبانی ایران از العبادی

انتخابات عراق یک روند دموکراتیک بود/ آمادگی پشتیبانی ایران از العبادی

کشورمان در دیدار با رئیس جمهور عراق انتخاب مردم عراق را دموکراتیک خواند و تاکید کرد: ایران با تمام توان از این روند حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان در دیدار با العبادی نخست وزیر جدید عراق سلام رئیس جمهور و سایر مقامات کشورمان را به وی ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: انتخاب مردم عراق بسیار با اهمیت است و این یک انتخاب دموکراتیک بود و با تمام توان از این روند حمایت می کنیم.

ظریف تصریح کرد: اینکه انتخاب جنابعالی زمینه همگرایی نیروهای عراقی را فراهم کرد خوشحالیم . روابط دولت و ملت برادر عراق برای ما بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: نقش مرجعیت در این انتخاب دموکراتیک بسیار تعیین کننده بود و نشان دهنده هم پیمانی شیعه و سنی بود.

وی با اشاره به نقش کارساز و موثر ابراهیم جعفری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا از شما پشتیبانی کند.

حیدرالبعادی در ادامه این نشست ضمن تشکر از ظریف به روابط استراتژیک و راهبردی در عراق تاکید و بر تلاش مشترک دو کشور علیه تروریسم خاطرنشان کرد.

وی با اشاره به توسعه و تعمیق مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: تا روزی که نختست وزیر هستم روابط را با جمهوری اسلامی ایران توسعه می دهم.

العبادی گفت: تروریسم خطری است که متوجه همه کشورهای منطقه است و یک تهدید مشترک است که باید در قالب همکاری های منطقه ای حل شود.

وی ادامه داد: در زمینه تحکیم روابط دو جانبه آمادگی داریم تا همکاری خود را در زمینه انرژی، گاز و سایر زمینه های اقتصادی تقویت کنیم.

ظریف نیز در پایان این نشست گفت که در ایران در همه زمینه ها آماده همکاری با عراق است و معتقدیم طرح های مشترک نیمه کاره در کشور باید به سرانجام برسد.

کد N462979

وبگردی