آفتاب
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران:

وجود سکونت گاه های غیر رسمی زیبنده نظام اسلامی نیست

وجود سکونت گاه های غیر رسمی زیبنده نظام اسلامی نیست

تهران بزرگ-ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران گفت: موضوع وجود سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی فاقد امکانات اولیه زندگی زیبنده کشور اسلامی ایران نیست و باید در اولین فرصت نسبت به این موضوع چاره جویی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسید شهاب الدین چاوشی ˈ روز یکشنبه در نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان تهران اظهار کرد: مسکن مهر زاغه نشینی جدیدی است که تحت حمایت و با اراده دولت وقت شکل گرفته و امروز نمی توانیم در مقابل نداشتن آب، برق، مدرسه و حداقل های زندگی مردم بی تفاوت باشیم.

وی افزود: بسیاری از روستاها با داشتن آب، برق، گاز، خانه بهداشت و مدرسه خالی از سکنه شده اند تا تهران بزرگ و بزرگتر شده و زاغه نشینی نوین در کشور شکل بگیرد.

چاوشی گفت:این زاغه های جدید فقط استحکام بنای آنها نسبت به زاغه نشینی غیر رسمی بیشتر است و نیز رسمیت یافته اند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران بیان داشت: آسیب های فرهنگی ناشی از اجرای طرح ناقص مسکن مهر اگر به سرعت چاره جویی نشود آن چنان مخرب خواهد بود که با صدها برنامه فرهنگی و تخصیص اعتبارات تبلیغی نمی توان از عوارض شکننده آن کاست.

وی اظهار کرد: 25 منطقه به عنوان سکونت گاه غیر رسمی در مناطق مختلف شهری تهران شکل گرفته و 41 نقطه نیز در حاشیه شهرستان های استان تاکنون مورد شناسایی قرار گرفته است که احتمالا آمار روز آمدی نیست و تاکنون افزایش هایی داشته است.

چاوشی گفت: اتخاذ تدابیر برای ساماندهی بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی این مناطق حداقل وظیفه ای بر دوش دستگاه های اجرایی ذیربط است تا در مقابل این انسان های بی پناه، احساس مسوولیت نمایند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندارتهران با بیان این مطلب که استفاده از ظرفیت های دولت برای ساماندهی فقرای شهری باید از اهم برنامه های حکومت باشد افزود: اما این ظرفیت کافی نیست باید تلاش کنیم سازمان های مردم نهاد را برای کمک به این امر انسانی فرا بخوانیم.

وی بیان کرد:جمعیت هایی از افراد نیکوکار اگر عمق فاجعه را بفهمند حداقل برای امنیت خود باید دست به کار شوند و از این انسان های درمانده که در پناه جمهوری اسلامی هستند، حمایت کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با بیان این مطلب که آنچه سبب ماندگاری تلاش های دولت و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود، عمق فرهنگی و اخلاقی است که باید در لایه های مختلف اجتماعی ایجاد و تقویت شود عنوان کرد: زوال ارزش های اخلاقی در جامعه آسیب های جدی را برای فرهنگ انقلاب اسلامی در پی دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید برخاسته از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: اکثر مدیران ارشد دولت از پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس بوده اند.

چاوشی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه صداقت و تعهد رجائی، تدبیر و اخلاص باهنر و درایت هاشمی و نجابت و محبوبیت و جسارت و قاطعیت دولت های گذشته در چهره این دولت تجلی یابد، افزود: این دولت تمام نقاط مثبت دولت های گذشته جمهوری اسلامی را توامان نمایندگی خواهد کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی امروز از حمایت های توده مردم و رهبری معظم انقلاب اسلامی و اکثریت نخبگان و اندیشمندان کشوربرخوردار است، اظهار کرد: موفقیت های دولت روحانی، جمهوری اسلامی را وارد دوران تازه ای در عرصه روابط بین الملل و پیشرفت های علمی در داخل کشور خواهد کرد.

وی گفت: تکیه بر عقلانیت، خرد جمعی، مشی اعتدالی و تلاش برای احیاء ظرفیت های مغفول قانون اساسی به عنوان میثاق ملی کشور از اختصاصات دولت تدبیر و امید است.

چاوشی با اشاره به این مطلب که نسل جدید و نخبه دانشگاهیان در عرصه های مختلف علمی در پرتو نشاط سیاسی حاکم بر کشور خواهند درخشید، افزود: امروز با شعارهای عقلانی دولت مخالفان نظام در داخل و خارج خلع سلاح شده اند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه فرصت مذاکره تاریخی به هر نتیجه ای که برسد برای جمهوری اسلامی ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: تبلیغات مسموم برخی از قدرت های بزرگ مبنی بر اینکه ایران حاضر به تعامل در عرصه بین الملل نیست با این مذاکرات خنثی شده است.

وی اظهار کرد: دیپلماسی عزت و اقتدار درکنار حکمت و امتیاز در تثبیت مواضع سیاسی جمهوری اسلامی در دنیا تاثیر گذار خواهد بود.

تهرام/9977/ 699 / 1539
کد N462962

وبگردی