آفتاب

اظهارات محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه‌اش

اظهارات محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه‌اش

دادستان سابق کل کشور گفت: در 5 سال گذشته در مورد حدود 27 هزار پرونده شخصاً اظهارنظر کردم.

دادستان سابق کل کشور گفت: در 5 سال گذشته در مورد حدود 27 هزار پرونده شخصاً اظهارنظر کردم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع خود از سمت دادستانی کل کشور و معارفه به عنوان معاون اول رییس قوه قضاییه، اظهار کرد: از امروز سکان دادستانی کل کشور را جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر عهده می گیرد که یقیناً بهتر از من آنجا را اداره خواهند کرد و برای ایشان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

وی ادامه داد:‌ رسم است در این مراسم ها گزارشی از عملکرد فرد داده شود، اما به نظرم این موضوع لازم و ضروری نیست.

معاون اول جدید دستگاه قضا خاطرنشان کرد: در امور محوله در 5 سال اخیر سعی وافر کرده و وقت فوق‌العاده‌ای گذاشته‌ام تا کارها روی زمین نماند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در 5 سال گذشته دو امر ویژه برای رسیدگی داشتم گفت: اولین موضوع مربوط به پرونده مواد مخدر بود که در دادستانی کل کشور این موضوع رسیدگی شد. موضوع بعدی درباره کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بود که در این دوره تبدیل به قانون شد.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی با بیان اینکه آیت‌الله آملی‌لاریجانی در دوره تصدی خود بر دستگاه قضا بر مسائل مربوط به امنیت مردم تاکید دارند گفت: قسمتی از مسائل مربوط به امنیت مردم به دادستانی کل کشور ارجاع داده می شد و ما در این راستا تلاش می کردیم که این مسائل به نحو احسن انجام شود.

دادستان پیشین کل کشور با اشاره به تعداد پرونده‌هایی که در دوران تصدی‌اش آنها را مطالعه کرده است، گفت: در این 5 سال 25 هزار و 327 پرونده را شخصاً‌ اظهارنظر کرده‌ام و در مورد 1760 پرونده در خصوص پرونده‌های اعاده دادرسی یا اعمال ماده 18 اظهار نظر کردم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد : اگر توفیقی وجود داشته عنایت حضرت حق بوده و پس از آن عنایت رئیس دستگاه قضا و همکارانم بوده است.

وی تصریح کرد: معاونت نظارت نیز در این دوره تاسیس شد که برای نظارت به 31 استان کشور شرکت کردم و از هر استانی نیز گزارش جامعی تهیه و به محضر رییس دستگاه قضا ارائه کرده‌ام. در دوره دوم به چهار استان سفر کردم که استان پنجم را نیز در حال انجام کارهایش هستیم.

انتهای پیام

کد N462946

وبگردی