آفتاب

جشن استقلال اوکراین؛ هزینه 3 میلیارد دلاری برای تجهیز ارتش

جشن استقلال اوکراین؛ هزینه 3 میلیارد دلاری برای تجهیز ارتش

همزمان با ادامه تلاش‌های ارتش اوکراین برای غلبه قاطعانه بر جدایی‌طلبان حامی روسیه در مناطق شرقی، اوکراین امروز (یکشنبه) با برگزاری رژه‌ای نظامی در کی‌یف، بیست و سومین سالروز استقلالش از شوروی سابق را جشن گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، سربازان که تعدادی از آن‌ها قرار است مستقیماً به جبهه جنگ علیه جدایی‌طلبان حامی روسیه اعزام شوند، در مقابل پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین رژه‌ای نظامی برگزار کردند.

این رژه کی‌یف و همچنین رژه‌ای دریایی در بندر «اودسا» از سال 2009 میلادی که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سرنگون شده این کشور را غیر قانونی اعلام کرده بود، برای نخستین بار برگزار شد.

پوروشنکو در مراسم این رژه به سربازان گفت: جنگی که در آن شرکت دارند، جنگ استقلال است که در تاریخ ثبت می‌شود. در مقابل شما یک ستون نظامی جدید مستقیماً به منطقه عملیات ضد تروریستی اعزام می‌شود.

این در حالی است که وسایل نقلیه زرهی مجهز به سلاح‌های ضد تانک، مسلسل و سیستم موشکی پشت این ستون نظامی به راه افتادند.

وی افزود: متاسفانه کاملاً مشخص است که در آینده‌ای قابل پیش‌بینی، اوکراین تحت یک تهدید نظامی دائم قرار خواهد داشت و ما باید یاد بگیریم که نه تنها با این مساله زندگی کنیم بلکه همیشه برای دفاع از کشور مستقلمان آماده باشیم.

پروشنکو ادامه داد: در سال 2015 تا 2017 میلادی سه میلیارد دلار برای تجهیز مجدد ارتش صرف خواهد شد.

میدان استقلال کی‌یف که به «میدان» معروف است، سال گذشته شاهد تظاهرات‌های مردمی و سرنگونی دولت ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین بود. امروز بسیاری از مردم اوکراین پرچم ملی کشورشان را به همراه داشتند و در جشن استقلال شرکت کردند. سازمان‌دهندگان این برنامه اعلام کردند که 1500 پرسنل نظامی که در این مراسم شرکت کردند، شامل 120 عضوی هستند که در جریان عملیات‌های نظامی اخیر دولت اوکراین در مناطق دونتسک و سوهانک شرکت داشتند.

در همین حال شبکه خبری بی‌.‌بی‌.‌سی گزارش داد که برخی از مردم اوکراین از برگزاری این رژه‌ نظامی انتقاد کرده و آنرا اتلاف منابع مالی می‌دانند.

انتهای پیام

کد N462910

وبگردی