آفتاب
ظریف در دیدار با العبادی:

نقش مرجعیت در انتخابات اخیر عراق تعیین کننده بود/ حمایت‌ جمهوری اسلامی از نخست‌وزیر جدید عراق

نقش مرجعیت در انتخابات اخیر عراق تعیین کننده بود/ حمایت‌ جمهوری اسلامی از نخست‌وزیر جدید عراق

نخست‌وزیر مکلف عراق نیز تاکید کرد که در زمینه تحکیم روابط دو جانبه آمادگی داریم تا همکاری‌های خود در حوزه انرژی و بخصوص گاز و سایر حوزه‌های اقتصادی را تقویت کنیم

وزیرامور خارجه کشورمان نقش مرجعیت در انتخابات اخیر عراق را تعیین کننده دانست و گفت:‌ جمهوری اسلامی از نخست‌وزیر جدید عراق حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، محمد جواد ظریف در دیدار با حیدر العبادی،‌انتخابات اخیر عراق را پراهمیت خواند و با بیان اینکه این انتخاب از مسیر دموکراتیک صورت گرفته است،‌ گفت: ما با تمام توان از این روند حمایت می‌کنیم و به خاطر اینکه انتخاب جنابعالی زمینه همگرایی گروه‌های عراقی را فراهم کرد، خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: روابط با کشور دوست و برادر عراق، برای ما بسیار با اهمیت است. باید به این مهم اشاره کنم که نقش مرجعیت در این انتخابات تعیین کننده بود و این خود نشان دهنده پیمان شیعه وسنی بود و نقش ابراهیم جعفری نیز بسیار کارساز و موثر بود.

ظریف همچنین از اعلام آمادگی ایران برای همکاری بیشتر دو کشور خبر داد و افزود:‌ طرح‌های مشترک دو کشور باید به سرانجام برسد. جمهوری اسلامی ایران این آمادگی دارد و از جنابعالی نیز حمایت می‌کند.

حیدر العبادی نخست وزیر مکلف عراق نیز ضمن تشکر و قدردانی از محمد جواد ظریف و دیگر مسئولان ایرانی، بر همکاری‌های استراتژیک و راهبردی تاکید کرد و گفت: تلاش‌های مشترکی باید علیه تروریست داشته باشیم.

وی ادامه داد: تا روزی که بر سر کار هستم بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارم. تروریست خطری است که همه کشورهای منطقه متوجه آن هستند و همه با همکاری باید با آن مقابله کنیم.
نخست‌وزیر مکلف عراق تاکید کرد: در زمینه تحکیم روابط دو جانبه آمادگی داریم تا همکاری‌های خود در حوزه انرژی و بخصوص گاز و سایر حوزه‌های اقتصادی را تقویت کنیم.

کد N462883

وبگردی