آفتاب

افزایش 27 درصدی خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی

افزایش 27 درصدی خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خریداری 275 هزار تن گندم از مزارع استان از ابتدای سال‌ جاری تاکنون انجام شده که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، غلامحسین ساربان در نشست خبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاونانش گفت: هشت درصد از 2.5 میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم موجود در کشور مربوط به استان خراسان رضوی است و در حال حاضر 200 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان وجود دارد.

وی افزود: اعلام قیمت‌ها در شهریور سال گذشته بر پروژه خرید گندم تاثیر گذاشت و وجود مراکز خرید متعدد در سطح استان که از 33 مرکز در سال گذشته به 50 مرکز رسیده است در میزان خرید تاثیرگذار بوده است.

ساربان یادآور شد: خسارت‌های زیادی به محصولات کشت دیم در استان وارد شده که تنها حدود 30 درصد از خسارت توسط بیمه به صندوق بیمه پرداخت شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان، یکی از دلایل کاهش سطح زیر کشت گندم در خراسان رضوی را تمایل کشاورزان به کاشت محصولات باغی دانست و گفت: در این مدت سطح زیر کشت پسته و زعفران، افزایش و گندم کاهش داشته است.

وی با اشاره به وجود 128 هزار هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل و گیاه در استان گفت: سالانه 7500 تن قارچ در 35 واحد تولید می‌شود.

ساربان درباره وضعیت تولید زعفران در استان اظهار کرد: سالانه 200 تن زعفران در استان تولید می‌شود که این محصول بالاترین رقم صادراتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و همین امر توجه به صنایع بالادستی زعفران، ایجاد ترکیبات مختلف و استفاده‌های متنوع از این محصول برای بخش بازرگانی را ضروری می‌کند.

انتهای پیام

کد N462774

وبگردی