آفتاب

تاکید علاالدبن بروجردی بر کمک به مردم غزه

تاکید علاالدبن بروجردی بر کمک به مردم غزه

تهران - ایرنا- نماینده بروجرد و رییس کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر دولت مصر اجازه داده بودامروز نمایندگان مجلس در کنار مردم غزه به همدردی می پرداختند و از کمک های هلال احمر جمهوری اسلامی برخودارمی شدند و مجروحان نیز در بیمارستان های جمهوری اسلامی درمان شده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علاالدین بروجردی روز یکشنبه در نطق میان دستور خود افزود: همانطور که بارها اعلام کرده ایم در کنار شما مردم غزه هستیم.

وی آمریکا را عامل کشتار مردم مظلوم غزه دانست و گفت: آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی عامل این کشتارهاست و جامعه جهانی نباید به عربده کشی آمریکا توجه نکند.

این نماینده مجلس نهم افزود: آمریکا با سرکوب وحشیانه سیاه پوستان آمریکایی واعلام حکومت نظامی یک بار دیگرحقوق ضد بشری را به نمایش گذاشته و نشان داده است که از زمان کشتار وحشیانه مردم هیروشیما تا به امروز هیچ ارزشی برای امنیت جهانی و جان انسان ها قائل نیست.

این نمانیده مجلس نهم بدوش کشیدن بار اقتصادی و فرهنگی کشور را مستلزم عزم ملی دانست و گفت که ما یک بار در دوران جنگ تحمیلی با بسیج همه امکانات واراده ملی، استکبار جهانی را در هم شکستیم و صدام را قدرتمندانه شکست دادیم .

بروجردی گفت: باید این اقتدار در عرصه جنگ اقتصادی به نمایش گذاشته شود و بتوانیم آمریکا رادر عرصه تحریم های ظالمانه شکست دهیم و یک قدم از منافع ملی در عرصه ملی عقب نشینی نکنیم.

این نماینده مجلس نهم علت ظلم و زورگویی کشورها در عرصه اقتصادی کشور را قدرت آنها دانست و گفت: این موضوع ربطی به دولت ندارد مشکل ساختاری است.

بروجردی همچنین با انتقاد به عملکرد سیستم بانکی کشور هم گفت: سیستم بانکی کشور تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در اختیار مردم قرار می دهند و در عوض بهره آن پول، سود مرکب بدلیل تاخیر پرداخت تسهیلات و یا دیرکرد پول را اخذ می کند که این عمل بجای کمک به ایجاد اشتغال، عملا سرمایه ملی وانگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد.

وی ادامه داد: بانکها هزاران میلیارد تومان از طلب های پمانکاران را که برای پروژه های دولتی کار کردند پرداخت نمی کند و نه بهره پولی و نه ارزش کاری واین یعنی ظلم .

بروجردی در ادامه به خرید گندم اشاره کرد و گفت: در خرید گندم وضعیت مشابه است گندم را با پیش پرداخت می خریم اما پول خرید گندم از کشاورزان را با تاخیر پرداخت می کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری ها میلیاردها تومان از دولتها طلبکار هستند ونمی توانند هزینه های خود را پرداخت کنند، اما تامین اجتماعی به عنوان ساختاردولتی و دارای قدرت برای وصول خود از شهرداری ها دست در جیب آنها می کند حسابها را مسدود می کند و بعضا املاک را مصادره هم می کند این ظلم آشکار است.

وی گفت: تا زمانی که در اقتصاد ملی این ظلم ها که نمونه فراوان دارد استمرار داشته باشد، خدا هیچ برکتی نشان نمی دهد این واقعیت تلخ ساختاری کشورمان است.

بروجردی تصریح کرد:واقعیت های تلخ انگیزه سرمایه گذاری ملت و شکوفایی اقتصادی منجر به پژمردگی اقتصادی بجای شکوفایی می شود که برای رفع این ظلم آشکار باید طرحی نو درافکنده شود و عدالت جایگزین ظلم شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات بروجرد گفت:بیش از 20 سال است دولت می خواهد در این شهر سد بسازد چرا تاکنون سدهای در دست اجرابه نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به دولتی که در آغاز راه است، ادامه داد: آیا مردم باید 20 سال دیگر در انتظار بنشینند؟

وی از وزیر نیرو هم درخواست کرد تا با تدوین بودجه 94 ظلم ها در بروجرد جبران کند.

وی از وضعیت نامناسب بیمارستان ها نیز شکوه کرد وافزود: بیمارستان بروجرد فرسوده و نامطلوب هستند که باید اقدامی در این باره صورت گیرد.

وی از وزیر راه و شهرسازی هم می خواست برای تکمیل بیمارستان در دست احداث بروجردی اقدام کند.

بروجردی همچنین با اشاره به تقسیم بودجه استانی گفت: انتظارداریم تا در بودجه 94 بودجه استانی عادلانه تقسیم شود.

سیام/ 9136**1415
کد N462752

وبگردی