آفتاب

معاون وزیر کشور: آماده بکارگیری توان خود برای ارتقا نظام مدیریت بهره وری هستیم

معاون وزیر کشور: آماده بکارگیری توان خود برای ارتقا نظام مدیریت بهره وری هستیم

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور گفت: آماده بکارگیری همه توان و ظرفیت خود برای پیشبرد و ارتقا اهداف نظام مدیریت بهره وری هستیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت کشور و سازمان ملی بهره وری درخصوص بهره وری و استقرار نظام مدیریت بهره وری در سطح دستگاه های اجرایی در استان ها در نشستی با حضور «رویا طباطبایی یزدی» رییس سازمان ملی بهره وری ایران و «جواد ناصریان» رییس شورای تحول اداری و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور در هفت ماده به امضا رسید.

ناصریان در حاشیه امضای این توافقنامه بر لزوم توجه هر بیشتر به مباحث آموزشی و پژوهشی ضمن داشتن نگاهی بومی و ایرانی در مجموعه مدیریت بهره وری تاکید کرد.

معاون توسعه و منابع انسانی و رییس شورای تحول اداری وزارت کشور گفت: تلاش داریم با تشکیل کارگروه تخصصی از نظرات و پیشنهادات سازنده و اثربخش استانداری ها استفاده کنیم.

ناصریان تصریح کرد : از سال 86 به بعد، موضوع بهره وری در دستگاه های اجرایی مسکوت مانده بود و با تجدید ساختار سازمان ملی بهره وری ایران، امیدواریم این امر مهم با حداکثر توان در دستگاه های اجرایی پیگیری شود.

رویا طباطبایی یزدی رییس سازمان ملی بهره وری نیز در این نشست با اشاره به پیچیدگی های موجود در محاسبات بهره وری اظهار امیدواری کرد که انعقاد این قرارداد موجب تسریع در رفع مشکلات شود و سازمان ملی بهره وری نیز در این زمینه کمک های لازم را ارائه خواهد داد.

وی تصریح کرد : با انعقاد این تفاهم نامه برگزاری دوره های آموزشی و دیگر خدمات سازمان ملی بهره وری به دستگاه های اجرایی نظام‏مندتر خواهد شد.

طباطبایی یزدی ادامه داد: در حال حاضر یک گروه از خبره ترین کارشناسان آمار کشور در سازمان ملی بهره وری ایران حضور دارند که به استخراج شاخص های بهره وری اشراف دارند و با کمک این کارشناسان، سازمان می تواند به دستگاه های اجرایی در برآورد کردن میزان بهره وری آنها کمک کند.

مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش های وزارت کشور نیز با بیان اینکه متأسفانه تعیین شاخص فعالیت ها جهت چگونگی خروجی دستگاه ها مشخص نیست، گفت : امیدواریم با این نگاه پیش رویم تا خواسته گروه هدف مردم که ماحصل آن کاهش زمان و هزینه ها است، فراهم شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه، توافقات اولیه با سازمان ملی بهره وری جهت هماهنگی با استانداری ها انجام و مقرر شده است شاخص های بهره وری در دستگاه های اجرایی به سازمان ملی بهره وری ارائه و در صورت تأیید جهت تحقق سازه ها و رسیدن به اهداف بهره وری به استانداری های سراسر کشور اعلام شود.

فرامرزیان اظهار داشت: بازخورد اقدامات استان ها به صورت متمرکز به وزارت کشور ارسال و سپس شاخص های بهره وری جهت اقدامات بعدی به سازمان ارائه خواهد شد .

مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش های وزارت کشور اظهار امیدواری کرد که این تفاهم نامه منشأ خیر و برکت در کشور شده و بنگاه های اقتصادی بتوانند از کمک های سازمان ملی بهره وری که ثمرات آن در دوره های آتی به بار خواهد نشست بهره مند شوند.

این تفاهم نامه مبتنی بر همکاری های تخصصی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان ملی بهره وری ایران به عنوان متولی ارتقا بهره وری در کشور و وزارت کشور به عنوان متولی امر تحقق سیاست های عمومی و برنامه های دولت در راستای افزایش بهره وری در استان ها منعقد شد.

توسعه همکاری های مشترک در زمینه مبادله اطلاعات و داده های مورد نیاز در راستای محاسبه شاخص های بهره وری و استقرار نظام مدیریت بهره وری در استان های کشور، برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک باهدف استقرار نظام مدیریت بهره وری در استان و وزارتخانه، همکاری و ارائه مشاوره در زمینه تدوین سیاست های ارتقای بهره وری در حوزه استان ها از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

مدت اجرای این تفاهم نامه از زمان امضا تاپایان برنامه پنجم توسعه است.

سیام**7261**1572
کد N462707

وبگردی