آفتاب

سمیر جعجع: لبنان گورستان داعش خواهد شد/به حل بحران ریاست‌جمهوری خوش‌بین نیستم

سمیر جعجع: لبنان گورستان داعش خواهد شد/به حل بحران ریاست‌جمهوری خوش‌بین نیستم

رئیس حزب "القوات اللبنانیه" در سخنانی با بیان اینکه لبنان در صورت ورود داعش به گورستانی برای این گروه تبدیل خواهد شد، اعلام کرد که روی کار آمدن این گروه در نتیجه تنش‌های شدید در عراق و سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبنانیه" در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" عنوان داشت: خاورمیانه پس از پایان رخدادها شاهد دموکراسی خواهد بود، حال ممکن است که این اقدام زمان بر باشد، اما در آن هنگام مسیحیان زندگی خود را بازمی‌یابند و بخشی از آن‌ها به سوریه و عراق بازمی‌گردند، چرا که آن‌ها تنها می‌توانند در فضای دموکراتیک زندگی کنند.

وی با درخواست از مسیحیان عراق برای آنکه پایداری کنند، گفت: مسیحیان افرادی بیگانه از این سرزمین نیستند، بلکه از بطن آن هستند. آن‌ها باید متحد شوند و به سرزمین خود پایبند بمانند. بی‌شک این اقدام دشوار است و ما باید به آن‌ها کمک کنیم.

وی در خصوص اقدامات گروه‌ داعش گفت: من لحظه‌ای وحشیگری‌های داعش را مساله‌ای کوچک به شمار نیاوردم، بلکه معتقدم که آن‌ها گروهی جنایت‌کار هستند. از نظر من اگر کسی با هر عقیده‌ای با خونسردی اسیران خود را در مقابل دوربین بکشد، انسان نیست، این جنایت‌ها در قرون وسطی و قبل از آن رخ داده است و پس از آن ما شاهد این اقدامات نبوده‌ایم. فقط نازی‌ها دست به این اقدام می‌زدند در حال حاضر اعضای داعش بنا به عقاید خود دست به این کشتارها می‌زنند. از نظر ما آن‌ها دارای شرایطی برای ادامه راهشان نیستند و حضور آن‌ها در نتیجه تنش‌های اخیر در عراق و سوریه بوده است.

وی افزود: داعشی‌ها با دستان خود گورشان را می‌کنند و این مساله باعث می‌شود که من از آن‌ها نترسم اما در عین حال به این مساله اعتقاد دارم که باید دائماً و بی‌امان با آن‌ها جنگید و آن‌ها را از بین برد.

جعجع در خصوص محافظت از لبنان در قبال داعش عنوان داشت: همه ما می‌دانیم که اگر داعش بخواهد وارد لبنان شود از مرزهای شرقی می‌آید، پس چرا ما این مرزها را نمی‌بندیم. می‌گویند که تعداد نیروهای ارتش کافی نیست، بله، این مساله درست است. 50 کشور به ما پیشنهاد دادند که به ارتش لبنان برای کنترل بر مرزهای لبنان و سوریه کمک می‌کنند چرا ما از این پیشنهادها استقبال نمی‌کنیم.

وی افزود: چه کسی گفته است که داعشی‌ها به لبنان خواهند آمد یا اینکه آن‌ها می‌توانند اصلا وارد لبنان شوند، لبنان در صورت ورود آن‌ها به گورستانی برای این گروه تبدیل خواهد شد.

این مقام لبنانی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در کشورش اظهار کرد: مواضع هنوز مشخص نشده است، اما ما با تمدید کردن موافق نیستیم، بلکه علی‌رغم نبود رئیس‌جمهوری خواهان برگزاری انتخابات هستیم و من بنا به شرایط داخلی به حل و فصل سریع بحران ریاست‌جمهوری خوش‌بین نیستم.

انتهای پیام

کد N462688

وبگردی