آفتاب

حزب‌الله: تکفیری‌ها در مرزهای لبنان آماده انجام حملات جدید هستند

حزب‌الله: تکفیری‌ها در مرزهای لبنان آماده انجام حملات جدید هستند

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه خطر تروریسم خطری است که تمامی لبنان را تهدید می‌کند، گفت: تکفیری‌ها در مرزهای لبنان آماده انجام حملات جدیدی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری محیط، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی هشدار داد: هزاران تکفیری و تروریست همچنان در مرزهای شرقی لبنان حضور دارند و آماده انجام حملات جدید هستند. برای همین از تمامی طرف‌های سیاسی لبنان و به‌ویژه ائتلاف "8 مارس" و "14 مارس" و تمامی مؤسسات نظامی و امنیتی در لبنان می‌خواهم تا موضعی فراگیر و مهم در قبال حملات تکفیری‌ها به لبنان اتخاذ کنند.

وی گفت: ما خوشحالیم که ائتلاف "14 مارس" به اشتباه خود در خصوص عدم وجود اعضای القاعده در لبنان اعتراف کردند. تروریسم تکفیری جنگی فراگیر را علیه لبنان آغاز کرده و همگان نیز باید مسئولیتی فراگیر و مهم را در قبال این جنگ بر عهده بگیرند.

قاووق خاطرنشان کرد: خطر تروریسم که تمامی مقدسات را تهدید می‌کند خطری است که همگان را در لبنان مورد هدف قرار داده است و ما نیاز به اسناد و دلایلی برای ثابت کردن این مساله نداریم. زمانی که این خطر را احساس کردیم به مقابله با آن پرداختیم. افراد زیادی به ما اعتراض کردند و فشارهای داخلی، عربی و بین‌المللی زیادی علیه ما اعمال شد تا نیروهایمان را از سوریه خارج کنیم. این چیزی نیست جز اینکه ما باید قربانی جنگی داعشی باشیم همان‌طور که در موصل یا سنجار عراق رخ داد.

وی گفت: برنامه و نقشه گروه‌های تکفیری حمله به برخی روستاها بود تا مرتکب کشتارها شوند و زنان و کودکان را بربایند و این زمان آغاز فتنه بزرگی است. آنچه ارتش لبنان در کنار مقاومت انجام داد در واقع بستن راه بر ایجاد فتنه‌ای بزرگ بود و گرنه مهار آنچه رخ داد بسیار سخت‌تر و خطرناک‌تر بود.

وی افزود: کسی که خواهان اتخاذ موضعی ملی و مسئولانه برای مقابله با تروریسم است امکان ندارد به اظهاراتی در خصوص تحریکات مذهبی ادامه بدهد چرا که ایراد کردن این اظهارات خدمتی به تکفیری‌ها است.

قاووق تصریح کرد: زمانی که ما خواهان پایبندی به کشور و دولت و طرح آن می‌شویم به این معناست که باید ارتش را از نظر نظامی تقویت کنیم و پوشش سیاسی و حمایت مردمی را برای آن فراهم آوریم. همچنین برای فعال‌سازی مؤسسات رسمی دولت تلاش کنیم چرا که موجب کارآمدی لبنان را در مقابل تروریست‌ها می‌شود.

انتهای پیام

کد N462529

وبگردی