آفتاب

نظامیان ربوده شده لبنانی خروج حزب‌الله از سوریه را خواستار شدند

نظامیان ربوده شده لبنانی خروج حزب‌الله از سوریه را خواستار شدند

سایت مربوط به "جبهه النصره" نواری ویدئویی را منتشر کرد که در آن نظامیان لبنانی ربوده شده توسط این گروه برای آزادی خود از حزب الله لبنان خواسته‌اند از سوریه خارج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت العربیه، سایت مربوط به جبهه النصره نوار ویدئویی را پخس کرد که در آن تعدادی از نظامیان لبنانی که توسط گروه جبهه النصره در عرسال ربوده شده بودند، خواهان عقب‌نشینی نیروهای حزب‌الله از سوریه شدند تا این گروه آن‌ها را آزاد کند.

این نظامیان همچنین از ساکنان عرسال خواستند تا به خاطر فشار آوردن بر حزب‌الله برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه دست به تحصن و بستن راه‌ها بزنند.

در این نوار ویدئویی 9 نظامی دیده می‌شوند که یونیفورم نظامی پوشیده‌اند و یکی از آن‌ها که لباس ارتش را بر تن دارد خود را "محمد معروف حمیه" معرفی می‌کند. این 9 نظامی لبنانی که به نظر می‌رسد در سلامتی جسمانی خوبی به سر می‌برند مدعی شدند که جبهه النصره برخورد بسیار خوبی با آن‌ها داشته است.

افراد مسلح سوری پیشتر با حمله به شهرک عرسال لبنان چند تن از نیروهای ارتش را کشته و چند تن دیگر را ربودند.

در همین راستا هیات علمای مسلمین در لبنان میانجیگری خود در خصوص پرونده نظامیان ربوده شده را به حالت تعلیق درآورد تا عرصه را برای میانجیگری طرف‌های دیگر باز بگذارد.

انتهای پیام

کد N462475

وبگردی