آفتاب
آیت‌الله محسنی‌گرکانی:

دستگاه قضایی از ارکان مهم اسلام است

دستگاه قضایی از ارکان مهم اسلام است

رییس سابق دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضایی یکی از ارکان مهم اسلام محسوب می‌شود.

رییس سابق دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضایی یکی از ارکان مهم اسلام محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسنی‌گرکانی طی سخنانی در مراسم تودیع خود از سمت ریاست دیوان عالی کشور گفت: از همه عزیزانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی یکی از ارکان مهم اسلام است که هم مقام معظم رهبری و هم امام خمینی (ره) به آن اشاره کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با دستگاه قضایی، گفت: مقام معظم رهبری بر اهمیت قضا در فرمان 8 ماده‌ای اشاره کرده‌اند. همچنین امام خمینی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بودند که اگر دستگاه قضایی وجود نداشته باشد مملکت ازهم می‌پاشد؛ بنابراین قرار گرفتن در چنین جایگاه و منصبی توفیق محسوب می‌شود.

رییس سابق دیوان عالی کشور با بیان این‌که حضور در دستگاه قضایی بر عهده حقوقدانان است افزود: در گذشته بسیار من را صدا کردند که چرا در دستگاه قضایی خدمت نمی‌کنم تا این‌که خوابی را دیدم که در آن امام (ره) از من خواستند تا سوار بر ماشین انقلاب شوم و از آن به بعد خدمت در دستگاه قضایی را شروع کردم.

وی یادآور شد: حدود 12 سال در شعبه 9 دیوان عالی کشور فعالیت داشتم. همچنین 16 سال در سنگر امام جمعه اراک خدمت کردم تا این‌که آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی با من تماس گرفتند و گفتند نظرتان در رابطه با مقام ریاست دیوان عالی کشور چیست که من گفتم راضی نیستم و گفتم که نظر مقام معظم رهبری چیست که آیت‌الله گلپایگانی پاسخ دادند مقام معظم رهبری بیان کردند که در این راستا الزامی نیست اما به دلیل این‌که دوره جدید ریاست آیت‌الله آملی آغاز می‌شود جهت تقویت لازم است و به همین سبب به این سمت رسیدم.

ادامه دارد ...

کد N462444

وبگردی