آفتاب

استقبال از دالایی لاما در آلمان با تظاهرات اعتراضی

استقبال از دالایی لاما در آلمان با تظاهرات اعتراضی

رهبر معنوی بوداییان تبت که در آغاز سفر چهار روزه‌اش به آلمان با اعتراض یک گروه بنیادگرای بودایی مواجه شد، از شبه‌نظامیان داعش که در حال مبارزه در عراق و سوریه هستند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آژانس خبری آلمان، دالایی لاما، رهبر معنوی بوداییان تبت در سخنرانی که به مسائلی همچون شفقت، عدم خشونت و بخشش پرداخته بود، خواستار تعهد محکم‌تر به صلح جهانی شد.

این رهبر معنوی 79 ساله ضمن انتقاد از شبه‌نظامیان داعش افزود، مردم عراق و سوریه باید از حق صلح و امنیت برخوردار باشند.

وی ادامه داد: این هیجانات خارج از کنترل هستند. من انتظار تغییرات بزرگی در نسل خودمان را ندارم، اما آینده در دستان ما است. امیدوارم که قرن 21، قرن صلح، گفت‌و‌گو، مسئولیت‌پذیری و شفقت انسانی باشد.

این در حالی است که دالایی لاما در هامبورگ با اعتراضات شدیدی از سوی یک گروه بنیادگرای بودایی مواجه شد. گروه "جامعه بین‌المللی "شوگدن" دالایی‌ لاما را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

یکی از سخنگویان این گروه گفت: در دیرهای بوداییان حملات خشونت‌آمیزی علیه حامیان آیین دورجه شوگدن وجود داشته است. این گروه نادیده گرفته شده و تحت پیگرد قرار گرفته است.

دالایی لاما معتقد است که پیروان آیین دورجه شوگدن خطرناک هستند.

وی گفت: من از پیروان این آیین خواسته‌ام تا دیگر به این آیین پایبند نباشند. در غیر این صورت مسئولیت عواقبش با خودشان است.

انتهای پیام

کد N462295

وبگردی