آفتاب

تقدیر یک نماینده از تسلیم دولت به رای نمایندگان در استیضاح وزیر علوم

تقدیر یک نماینده از تسلیم دولت به رای نمایندگان در استیضاح وزیر علوم

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم و رای نمایندگان به برکناری فرجی‌دانا، از تاکید رییس‌جمهور بر تعامل دولت و مجلس و تسلیم به رای قانونی نمایندگان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاسم جعفری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: سالروز عروج مظلومانه این شهیدان سبب شد دولتیان بتوانند در این فرصت شرح خدمات نظام را برای مردم بیان کنند.

وی با اشاره به استیضاح وزیر علوم در مجلس، افزود: مردم در جریان استیضاح خادمان خود در خانه ملت را مورد الطاف و محبت خود قرار دادند البته ما سخنان منتقدان منصف را هم به دیده احترام می‌نگریم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس خاطرنشان کرد: جلسه وزین استیضاح یک بار دیگر استحکام هویت مجلس، همدلی نمایندگان و پافشاری آنها بر اصول و ارزش‌های نظام را به نمایش گذاشت.

جعفری تاکید رییس‌جمهور بر تعامل دولت و مجلس و تسلیم به رای قانونی نمایندگان را قابل تقدیر دانست و افزود: انتظار می‌رود در ساحت عمل هم همین‌گونه باشد. قریب 70 هزار عضو هیات علمی و هزاران استاد، دانشیار و استادیار ظرفیت بزرگی است که سکان وزارت مهم علوم را حتی برای فرصتی موقت به آنان بسپاریم تا چرخه علم، تربیت نیروی انسانی ماهر و تحقق اقتصاد دانش‌بینان معنادار شود. رسالت دانشگاه آموزش و پژوهش و تربیت بر مبنای دین و فرهنگ است که فرزندی از متن دانشگاه اینها را بهتر به پیش خواهد برد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد که مجلس و کمیسیون‌های تخصصی از جمله کمیسیون آموزش وظیفه نظارتی خود را همچنان ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه تحولات خارجی در عرصه بین‌المللی سرعتی باورنکردنی دارد، گفت: حوادث فرگوسن آمریکا نمایشی از آپارتاید مدرن سیاه‌کشان و تنفرسازی از رنگین پوستان است که کوس رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر را از بام به پایین انداخت و ما امیدواریم به زودی شاهد پیروزی‌های جبهه حق در سوریه، عراق، بحرین، لبنان، یمن و سایر بلاد بر ظالمان باشیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به تلفات زیاد در جاده بجنورد، آشخانه و جنگل گلستان، تصریح کرد: میانگین راه‌های روستایی استان ما 20 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

جعفری با اشاره به مشکلات کم‌آبی در 150 روستای اطراف بجنورد، از اقدام نوآوران سلامت برای ارائه خدمت به بیش از هفت هزار بیمار در حوزه انتخابیه خود تقدیر کرد.

وی در ادامه خواستار تسهیل پرداخت وام ازدواج به جوانان شد.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان گفت: مذاکرات هسته‌ای منطقی و بر ریل قرار گرفته از سوی رهبری پشتوانه ماست و ما امیدواریم که در این زمینه مراقبت‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

کد N462224

وبگردی