آفتاب

ظریف: ملت عراق ازعهده مقابله با تروریسم برمی‌آیند/ حامیان تروریستها هم احساس خطر کرده‌اند

ظریف: ملت عراق ازعهده مقابله با تروریسم برمی‌آیند/ حامیان تروریستها هم احساس خطر کرده‌اند

مهر نوشت:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد از اتفاق نظر گروه های مختلف عراقی در مقابله با تروریسم ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالیم که کشورهایی که مدافع و حامی تروریسم بودند، به خطر گروه های تروریستی پی بردند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه امروز یکشنبه در بدو ورود به عراق در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

او درباره آخرین تغییرات در وضعیت امنیتی عراق گفت: خوشحالیم که امروز همه گروه های عراقی و حتی کشورهایی که مدافع و حامی تروریسم بودند، به خطر گروه های تروریستی پی بردند و تغییر رویکرد دادند.

ظریف همچنین از مرجعیت شیعه در عراق که محوریت اجماع بر سر مقابله با تروریسم را در دست داشت، تمجید کرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت های ایران از مقابله با تروریسم در عراق توضیح داد: ایران همیشه و در همه سطوح در کنار ملت عراق بوده و برای کمک به حل مشکلات مردم این کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است، در این مورد نیز معتقدیم ملت عراق از پس خودشان برمی‌آیند.

محمدجواد ظریف صبح امروز به منظور دیدارهای دوجانبه با مقامات عراقی و تبریک تشکیل دولت جدید این کشور، وارد بغداد شد و در فرودگاه مورد استقبال ولید شلطاغ مدیرکل همکاری های منطقه ای وزارت خارجه عراق قرار گرفت.

او در روز اول این سفر 7 دیدار خواهد داشت. دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر جدید، نوری المالکی نخست وزیر سابق، سلیم جبوری رئیس پارلمان پیش از ظهر امروز صورت خواهد گرفت. ظریف ساعت یک ظهر به وقت محلی دیداری با وزیر خارجه عراق خواهد داشت و پس از آن در نشست خبری مشترک با خبرنگاران سخن می گوید.

دیدار با فواد معصوم رئیس جمهور و نیز سید عمار حکیم دبیرکل مجلس اعلای اسلامی عراق و ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی عراق دیدارهای بعد از ظهر ظریف هستند.

 

17231

 

کد N462030

وبگردی