آفتاب

عمران خان: نواز شریف ظرف یک ماه استعفا دهد

عمران خان: نواز شریف ظرف یک ماه استعفا دهد

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با تعدیل موضع خود نسبت به نخست‌وزیر این کشور گفت که نواز شریف باید دست کم ظرف 30 روز استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه نیشن، عمران خان در جمع حامیانش درخواست جدید را از دولت پاکستان طلب کرد و گفت که نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان باید طی یک ماه استعفا دهد و طی این مدت کمیسیون قضایی روند رسیدگی به شکایت انتخاباتی مربوط به انتخابات سال 2013 را تکمیل کنند.

به گفته ناظران سیاسی مستقل، این اظهارات عقب‌نشینی از خواسته‌های پیشین مبنی بر استعفای فوری شریف است.

روز شنبه برای حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان سخت‌ترین و بدترین روز بود چرا که پلیس بسیاری از خیابان‌ها را مسدود کرده و ایست بازرسی مستقر کرده بود که همین امر دایره فعالیت حامیان این حزب ضد دولت را که معمولاً عصرها تجمع برگزار می‌کنند، محدود کرده بود.

عمران خان با تاکید بر اینکه تا زمان برآورده شدن خواسته‌هایش به دولت اجازه فعالیت نمی‌دهد، گفت: نواز شریف باید پست خود را برای یک ماه ترک کند تا کمیسیون تحقیق بتواند درباره این مساله تحقیق کند.

عمران خان گفت که چنانچه این کمیسیون نتواند اتهام تقلب علیه وی را به اثبات برساند، شریف می‌تواند پس از یک ماه به سمت خود بازگردد و در غیر این صورت باید به خانه برود.

عمران خان گفت کسانی که حسنی مبارک را در میدان التحریر برکنار کردند، شریف را در میان آزادی عزل خواهند کرد.

وی گفت: خانواد شریف با تقلب به قدرت رسیده‌اند. حزب تحریک انصاف پاکستان می‌تواند تظاهرات سراسری خود را از امروز یکشنبه آغاز کند تا از این طریق دولت مجبور به پذیرش درخواست‌ها شود.

عمران خان تاکید کرد که تحصن و جنبش نافرمانی مدنی وی تا زمان برآورده شدن خواسته‌هایش ادامه خواهد یافت.

وی در واکنش به دیدار آصف علی زرداری رئیس‌جمهوری سابق پاکستان و شریف در لاهور گفت: آنها هم‌اکنون در لاهور جمع شده‌اند و حال آن‌ها با هم هستند و دموکراسی آن‌ها به خطر افتاده است.

انتهای پیام

کد N461930

وبگردی