آفتاب

تظاهرات صلح‌آمیز معترضان در فرگوسن

تظاهرات صلح‌آمیز معترضان در فرگوسن

گروه‌های مختلفی از معترضان که بسیاری از آن‌ها کودک بودند به صورت صلح‌آمیز در فرگوسن دست به راهپیمایی زدند. این در حالی است که برای چهارمین روز متوالی در حومه سنت‌لوئیس، جایی که یک پسر سیاه‌پوست 18 ساله به ضرب گلوله یک پلیس سفید‌پوست کشته شد، آرامش حکمفرماست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چندین تن از فعالان مدنی در کنار ماموران پلیسی که یونیفورم به تن داشتند در یکی از خیابان‌های اصلی شهر فرگوسن که در چند روز گذشته مملو از وسایل نقلیه زرهی و مامورانی بود که به تجهیزات ضد شورش مجهز بودند، دست به راهپیمایی صلح‌آمیز زدند.

آلانا رامی 25 ساله، یکی از ساکنان سنت‌لوئیس که به این راهپیمایی پیوسته بود، گفت: فکر می‌کنم برخی ناراحتی‌ها و عصبانیت‌ها تسکین پیدا کرده چرا که اطلاعات بیشتری منتشر می‌شود. فکر می‌کنم اقدامات بیشتری در حال انجام است. مردم سازمان‌یافته‌تر شده‌اند و این بسیار مؤثر و کمک‌کننده است.

شب گذشته تنها تعداد اندکی از معترضان صلح‌آمیز در خیابان‌ها باقی ماندند و برخلاف دیگر شب‌ها عبور و مرور در خیابان‌ها از سرگرفته شده بود.

یکی از سخنگویان پلیس سنت‌لوئیس از بازداشت یک تن به جرم تخریب اموال عمومی گزارش داد، در حالی که گزارشگر خبرگزاری آسوشیتدپرس شاهد بازداشت دو تن بوده است.

این معترضان شامل تعداد بسیاری از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد بودند که پس از 20 ساعت رانندگی به فرگوسن رسیده بودند.

9 اوت سال جاری میلادی مایکل براون، پسر 18 ساله سیاه‌پوست توسط "دارن ویلسون" یکی از ماموران پلیس فرگوسن کشته شد. این مساله اعتراضات گسترده مردم را به همراه داشت و تصاویر منتشر شده از ماموران پلیس کاملاً مسلح که با معترضان در شهر فرگوسن با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی مقابله می‌کردند انتقاد گسترده‌ای را به همراه داشت.

انتهای پیام

کد N461929

وبگردی