آفتاب

پیکر مطهر شهید حامد هلالی در آبادان تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر مطهر شهید حامد هلالی در آبادان تشییع و به خاک سپرده شد

آبادان - ایرنا- پیکر مطهر شهید دوران هشت سال دفاع مقدس ˈحامد هلالیˈ روز یکشنبه بر دوش مردم شهیدپرور آبادان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

آیین تشییع پیکر مطهر این شهید در نخستین روز از هفته دولت از مقابل ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

مردم شهید پرور و ولایتمدار آبادان برای تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا بار دیگر حضوری چشمگیر داشتند.

آیین تشییع این شهید والامقام با نوحه خوانی، مرثیه سرایی، سینه زنی و سنج و دمام همراه بود.

شهید حامد هلالی چهارم تیرماه 1367 در سن 27 سالگی در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت رسید و پس از 26 سال دوری از وطن در عملیات تفحص برون مرزی اخیر به وسیله پلاک هویت کشف و به وطن بازگشت.

این شهید والامقام فرزند قاسمعلی در سال 1340 دیده به جهان گشود و به عنوان پاسدار وظیفه از سوی منطقه دریایی ماهشهر به خدمت سربازی اعزام شد.

مادر شهید هلالی پس از 11 سال چشم انتظاری در سال 1378 دارفانی را وداع گفت و نتوانست بازگشت فرزند را به وطن نظاره کند.

آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید هلالی در حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسوولان آبادان، فرهنگیان، خانواده شهدا و برادر و خواهر شهید هلالی برگزار شد.

بازار لین یک آبادان امروز به دلیل برگزاری این آیین نیمه تعطیل بود و گروه مارش پایگاه دریایی آبادان به اجرای مارش دفاع مقدس پرداخت.

گفتنی است مسوولان شهرستان آبادان هر سال در نخستین روز از هفته دولت به زیارت قبور همیشه معطر شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می روند که امسال این آیین با تشییع پیکر مطهر شهید حامد هلالی صورت گرفت.

7103/7279/ 605
کد N461879

وبگردی