آفتاب

توضیحات سالک درباره روند بررسی انتخاب ناظرین در هیات نظارت بر مطبوعات در کمیسیون فرهنگی

توضیحات سالک درباره روند بررسی انتخاب ناظرین در هیات نظارت بر مطبوعات در کمیسیون فرهنگی

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکری روند بررسی و انتخاب ناظرین در هیات نظارت بر مطبوعات را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به انتخاب ناظرین مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: طبق ماده 218 آیین‌نامه برای انتخاب ناظران کمیسیون‌های تخصصی و یا مجلس، کمیسیون ذیربط موظف است به تعداد دو برابر مورد نیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را به مجلس معرفی کند.

وی افزود: طبق این ماده از آیین‌نامه وقتی به کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون فرهنگی این موضوع منتقل شد بحث مفصلی صورت گرفت و تصمیم کمیسیون هم اتخاذ شد اما بحث‌های فراوانی را به دنبال داشت که در پی آن اطلاعیه دادیم و به نمایندگان مهلت داده شد تا آنهایی که کاندیدا هستند سوابق خود را برای نظارت ارائه کنند که نهایتا کمیسیون وارد شور شده و جمع‌بندی را به هیات رییسه اعلام کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توجه به تذکر پیرموذن خطاب به رییس مجلس، گفت: اینکه وی می‌گوید فقط جایگاه عده‌ای حفظ شده نه نمایندگان مجلس، این واقعا توهین به کمیسیون است. در مجلس چه جریانی وجود دارد که فقط برای این کمیسیون است ولی در سایر کمیسیون‌ها اینگونه نیست؟

سالک افزود: ما چه نظر خاصی داشتیم که بعضی از آقایان دیروز مصاحبه کردند و گفتند چون هیات رییسه با فلانی نظر ندارد اینگونه عمل می‌کند در حالیکه کمیسیون نظر خود را در چند مرحله داده است؟ باید اجازه دهید انتخابات برگزار شود.

به گزارش ایسنا، لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به سخنان سالک، گفت: ما اصلا در هیات رییسه رای‌گیری نکردیم بلکه به توصیه اکتفا نمودیم و بنده به شما گفتم این کلمه حداقل ایجاب می‌کند که سایر نمایندگان هم حق انتخاب شدن داشته باشند و شما گفتید این مساله را مدیریت کرده و حل می‌کنید اما متاسفانه حل نشد در حالی که به راحتی می‌توانستید مدیریت کنید و بی‌خودی اینگونه وقت جلسه گرفته نشود.

انتهای پیام

کد N461787

وبگردی