آفتاب
یک عضو جامعه روحانیت مبارز :

موضع رییس جمهور بعد از استیضاح فرجی دانا نشان داد دولت پرخاشگر نیست

موضع رییس جمهور بعد از استیضاح فرجی دانا نشان داد دولت پرخاشگر نیست

یک عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد که نمی‌توان فعلا به عملکرد دولت نمره داد؛ چراکه هنوز در ابتدای کار قرار دارد.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد که نمی‌توان فعلا به عملکرد دولت نمره داد؛ چراکه هنوز در ابتدای کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در آستانه هفته دولت اظهار کرد: دولت یازدهم در یک سال گذشته تلاش‌های زیادی کرده که در بخش‌هایی موفق بوده و در بخش‌هایی به موفقیت نرسیده است، خود اهالی دولت مدعی هستند که تورم پایین آمده و سیاست خارجی طبق گفته‌شان موفق بوده است.

وی با بیان این‌که مساله اقتصادی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که دولت با آن مواجه شد، افزود: حرف دولت این بود که مردم رفاه نسبی داشته باشند، ولی تا به حال این اتفاق نیفتاده است. جهت‌گیری‌های اقتصادی صحیح بوده، اما هنوز نتیجه مطلوبی به دست نیامده است. شاید به خاطر این‌که تمرکز روی این موضوع بوده که مشکلات از بیرون حل شود. هرچند هنوز زمان کوتاه است و نمی‌توان قضاوت صحیحی داشت. باید به دولت دست‌کم دو سال فرصت داد تا از امکانات استفاده کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین افزود: در زمینه‌های اقتصادی تا به حال فعالیت مفیدی صورت نگرفته است، اگر تولید افزایش پیدا می‌کرد، خوب بود، ولی می‌بینیم واردات به قوت خود باقی است و آنچه در بازار مشاهده می‌شود، پایین نیامدن نرخ تورم است. البته دولت اعلام کرده که کاهش تورم داشته‌ایم و معیشت مردم هم چیزی جز کم شدن تورم نیست، اما آنچه من در قیمت مایحتاج روزانه مردم می‌بینم تغییری در آن احساس نمی‌کنم.

ابراهیمی درباره سیاست خارجی دولت خاطرنشان کرد: نمی دانم موفقیت به چه چیزی گفته می‌شود، اما آنچه مقام معظم رهبری در ملاقات با دیپلمات‌ها و وزیر امور خارجه فرمودند ادامه روند مذاکرات بود، اما ایشان مذاکره با آمریکا را بی‌نتیجه دانستند و همان‌طور که می‌دانیم کلید سیاست هسته‌ای دست آمریکایی‌هاست و معنایش این است که احتمالا در این زمینه به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. تعبیر رهبری این است که آمریکا مشکلات را حل نکرده است، بلکه به آن‌ها افزوده است و اگر چنین شود موفقیت چندانی نخواهیم دید.

وی اضافه کرد: البته روزنه‌هایی مثل ارتباط با اروپایی‌ها ایجاد شده است، ولی آن‌ها هم استقلال کافی را ندارند با این وجود نمی توان گفت دولت اصلا در سیاست خارجی موفق نبوده است. کارهایی صورت گرفته است، اما هنوز به قولی که به مردم داده شده بود، عمل نشده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دولت در مسایل فرهنگی تصریح کرد: مسایل فرهنگی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری بود که متاسفانه فعلا موفقیتی در این زمینه از سوی دولت دیده نمی‌شود. برای حل مشکلات فرهنگی گامی برداشته نشده و در واقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگ می‌زند. و آنچه موردنظر رهبری بوده هنوز محقق نشده است. مهم‌ترین اولویت دولت توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

وی در پاسخ به سوالی که نقاط ضعف و قوت دولت را چه می‌داند؟ اظهار کرد: آرامش نسبی به وجود آمده در جامعه و اینکه خیلی درگیری وجود ندارد از نقاط قوت دولت است. ضمن این‌که تلاش دولت در راستای حل مشکلات اقتصادی، نقطه قوت به حساب می‌آید هرچند مشکلات هنوز حل نشده است. درباره نقاط ضعف هم می‌توان به انتصابات اشاره کرد که متناسب با شعار دولت که اعتدال و حدوسط بودن را باید رعایت کند، نیست. مساله فرهنگی هم در این دولت زیاد جدی گرفته نشده و با شخصیتی که از آقای روحانی سراغ داشتم امیدوار بودم این مساله را جدی بگیرند ولی متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

ابراهیمی همچنین درباره تعامل دولت با مجلس و قوه قضاییه گفت: تا اینجا اصطهلاک مشهودی ندیده‌ایم و همین آرامش تعامل خوبی است. البته بحث استیضاح مربوط به وزیر می‌شد و به دولت ارتباط پیدا نمی‌کند. موضع آقای روحانی پس از اعلام رای مجلس بسیار خوب بود که این از نکات خوب رییس جمهور است که دولتش پرخاشگر نیست. مجلس، قوه قانونگذاری کشور است و دولت باید مشکلات خودش را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد تا نمایندگان دلسوزانه مشکلات را حل کنند و از طرفی در نظارت جدی باشند تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: قوه قضاییه هم به جرایم مشهود و تخلفات رسیدگی کند که تا به حال خوب برخورد کرده، دستگاه قضایی کشور می‌تواند از راه اجرای قانون به دولت کمک کند تا مورد هجمه بی‌جا قرار نگیرند و به رفع مشکلات کشور بپردازند.

انتهای پیام

کد N461783

وبگردی