آفتاب

تاکید سازمان ملل بر ارسال کمک‌های ضروری به مناطق درگیر در اوکراین

تاکید سازمان ملل بر ارسال کمک‌های ضروری به مناطق درگیر در اوکراین

هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل درباره بحران انسانی در شرق اوکراین گفت: سازمان ملل تأیید می‌کند که بخش‌هایی در این منطقه وجود دارند که درگیری‌ها، کمک‌رسانی به افراد نیازمند در آنجا را بسیار دشوار ساخته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، والری آموس، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل از شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین گفت: سازمان ملل در حال افزایش ظرفیت عملیاتی و کمک‌های ضروری بیشتر است و راه‌هایی را که بتوانیم به بخش‌های دشوارتر اوکراین دست یابیم، بررسی‌ می‌کند.

وی افزود: ما در سازمان ملل نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت اوکراین در چند ماه اخیر بسیار نگران هستیم، هر چه بیشتر این درگیری ادامه یابد، تأثیرات بیشتری بر مردم عادی می‌گذارد و تعداد بیشتری از مردم بی‌خانمان می‌شوند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل 22 اوت سال جاری میلادی از تمامی طرفین به‌ویژه در اوکراین و فدراسیون روسیه خواست تا در راستای همکاری با جامعه بین‌الملل به همکاری با یکدیگر ادامه داده تا مطمئن شوند که کمک‌های بشردوستانه به دست افراد در مناطقی برسد که درگیری‌ها بیشترین تأثیر را بر آنجا داشته است.

جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در چند روز گذشته در کی‌یف با پترو پورشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و دیگر مقامات دیدار کرد. احتمالاً هنگامی که فلتمن و آموس از سفر خود بازگردند، شورای امنیت را از چکیده دیدارهایشان مطلع می‌سازند.

انتهای پیام

کد N461766

وبگردی