آفتاب

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک برج مسکونی و مرکز تجاری در غزه

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک برج مسکونی و مرکز تجاری در غزه

ایسنا نوشت:

منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک برج مسکونی در غزه و یک مرکز تجاری در رفح را هدف قرار دادند که موجب زخمی شدن 22 فلسطینی شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که حدود 22 تن که بیشتر آن‌ها کودک بودند در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به برج مسکونی "زعرب" در غرب شهر غزه زخمی شدند.

به گزارش منابع فلسطینی، این برج 12 طبقه به طور کامل ویران شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین با دو موشک مرکز تجاری در رفح واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند که موجب زخمی شدن سه تن شد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی از زمان شکست مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و حماس در قاهره بیش از 500 موشک به اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین زمین‌های کشاورزی در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

با ادامه حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه روز شنبه 9 فلسطینی به شهادت رسیدند و گردان‌های قسام نیز شهر "اسدود" را با سه موشک گراد مورد هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، "موشه یعالون"، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد که هدف اسرائیل از تشدید عملیات نظامی خود در نوار غزه بازگرداندن جنبش حماس بر سر میز مذاکرات در قاهره با شروط اسرائیل است.

همچنین "گلعاد اردان"، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما به اجرای عملیات نظامی زمینی در نوار غزه نزدیک شده‌ایم.

همچنین گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند که ظرف 48 ساعت گذشته حدود 260 موشک و خمپاره را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده‌اند.

گردان‌های "عزالدین قسام" شاخه نظامی حماس اعلام کرد که نیروگاه گاز رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

گردان‌های شهدای الاقصی نیز شهر "عسقلان" در جنوب اراضی اشغالی را با چندین موشک مورد هدف قرار دادند.

در همین راستا "سامی ابوزهری"، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای حمله‌ی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به برج مسکونی در نوار غزه و زخمی شدن ده‌ها تن در این حمله را محکوم‌ کرده و آن را "جنایت جنگی" دانست.

52261

کد N461764

وبگردی