آفتاب

جنگنده های مصری و اماراتی مواضع انقلابیون مصری را بمباران کردند

جنگنده های مصری و اماراتی مواضع انقلابیون مصری را بمباران کردند

تهران-ایرنا- انقلابیون لیبی دو کشور مصر و امارات را متهم کردند که با جنگنده های خود مواضع آن ها را در طرابلس و اطراف فرودگاه این شهر بمباران کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری ˈ الیوم السابع ˈ، انقلابیون لیبی که پس از شش هفته درگیری کنترل فرودگاه طرابلس (پایتخت لیبی) را در دست گرفتند، دو کشور امارات و مصر را متهم کردند که مواضع این گروه ها را در طرابلس هدف قرار داده اند.

سخنگوی گروه ˈفجر لیبیاˈ (پگاه لیبی) در بیانیه ای در مقابل خبرنگاران در طرابلس با اشاره به حملات هوایی به مواضع این گروه در دوشنبه شب و جمعه شب گذشته گفت: دو کشور امارات و مصر و همچنین دولت موقت و پارلمان لیبی در این تجاوز دست دارند.

طی روزهای اخیر درگیری های شدیدی در اطراف فرودگاه طرابلس میان طرف های درگیر جریان داشت و به همین دلیل هزاران نفر از ساکنان این منطقه ناچار به ترک خانه های خود شدند.

منابع خبری شنبه شب از بمباران اطراف فرودگاه طرابلس توسط دو جنگنده ناشناس خبر داده بودند.

لیبی کشوری است در شمال آفریقا که مردم این کشور در سال 2011 ˈمعمر قذافیˈ دیکتاتور سابق لیبی را در یک قیام فراگیر سرنگون کردند. از آن زمان تاکنون این کشور موفق نشده تا روند دولت سازی و ملت سازی را بدرستی طی کند و همواره شاهد درگیری های شدید و بحران بوده است و در این میان شماری از نیروهای نظامی به فرماندهی ژنرال ˈحفترˈ با شبه نظامیان انقلابی به ویژه در بنغازی می جنگند.

خاورم **2041**1275
کد N461736

وبگردی