آفتاب

الویری:غیبت رئیس جمهور در جلسه استیضاح فرجی دانا اشتباه بود/امیدوارم ترکیب مجلس بعدی تغییر کند

الویری:غیبت رئیس جمهور در جلسه استیضاح فرجی دانا اشتباه بود/امیدوارم ترکیب مجلس بعدی تغییر کند

آقای روحانی زمانی دولت را تحویل گرفت که با مشکلات فراونی برجای مانده از دولت گذشته روبه‌رو بود و درنتیجه کار آقای روحانی از همان ابتدا سخت و مشکل بود.

مرتضی الویری شهردار اسبق تهران به روزنامه آرمان گفت:


*آقای روحانی زمانی دولت را تحویل گرفت که با مشکلات فراونی برجای مانده از دولت گذشته روبه‌رو بود و درنتیجه کار آقای روحانی از همان ابتدا سخت و مشکل بود. با این وجود آقای روحانی به خوبی از عهده امور برآمده و کشور را به آرامش و ثبات نسبی رسانده است. تدبیر ایشان در مدیریت کشورباعث دلگرمی و قوت قلب زیادی در بین تمامی کسانی که به این کشور علاقه‌مندند شده است



* صحبت‌های ایشان را که وی به مقابله به مثل با مخالفان دولت و تندروها پرداخته رابنده با عرض معذرت از ایشان نمی‌پسندم. به‌هرحال درمیان منتقدین وکسانی که رویکرد این دولت را نمی‌پسندند، افرادی هستند که به دنبال تسویه‌حساب سیاسی با دولت روحانی هستند؛ امادرعین حال در این بین کسانی هم هستند که به دلیل برداشت و سلیقه متفاوتی که نسبت به مسائل کشور دارند دست به انتقاد می‌زنند که شاید با دلسوزی و نگاه کارشناسی هم صورت بگیرد. جایگاه و مشی فکری منتقدین ممکن است با دولت یکسان نباشد، اما این عده که دلسوزانه انتقاد می‌کنند حق انتقاد و اظهارنظر دارند. ما نمی‌توانیم همه منتقدین را به یک چوب برانیم. ادبیات آقای روحانی در جمع روسای نمایندگی ایران در خارج از کشوراین تلقی را درذهن خیلی‌ها به وجود آورد که ایشان همه منتقدین راموردهجمه قراردادند.



*اگر استیضاح فرجی‌‌دانا شکست می‌خورد احتمال استیضاح دیگر در باقیمانده عمر مجلس ضعیف می‌نمود اما با آنچه اتفاق افتاد این احتمال بالاست.



* معتقدم بسیاری ازشاخص‌های اصلاح‌طلبی درآقای روحانی دیده می‌شود و همپوشانی فراوانی بین جریان اعتدال واصلاحات وجود دارد. همچنین این نکته را نیز می‌توان عنوان کرد که به‌غیر ازجریان‌های تندرو بقیه جریان‌های موجود آمال خود را می‌توانند دربرنامه‌های آقای روحانی ببیند. نسبتی که اعتدال با اصلاح‌طلبی و اصولگرایی می‌تواند داشته باشد این است که جریان اعتدالگرایی می‌تواند جریان‌های میانه در درون اصلاح‌طلبان و اصولگراها رابه خود جذب کند.



* آقای روحانی باید مراقب باشد که بانادیده گرفتن مطالبات سیاسی اجتماعی عقبه خود را از دست ندهد. درعین حال ما باید شرایط روحانی راهم درک کنیم. روحانی دریک جاده سنگلاخی و پردست‌انداز و دشواری درحال حرکت است. به اعتقاد من دراین شرایط اصلاح‌طلبان باید آقای روحانی رابرای گذرازاین مرحله کمک کنند.




کد N461395

وبگردی