آفتاب

اسپانیا از حضور اتباع خود درمیان اعضای گروه ˈداعش ˈدر سوریه و یا عراق بشدت نگران است

اسپانیا از حضور اتباع خود درمیان اعضای گروه ˈداعش ˈدر سوریه و یا عراق بشدت نگران است

مادرید- ایرنا- نیروهای امنیتی اسپانیا پس از اینکه معلوم شده که 30 تن از اتباع این کشور به عنوان اعضای داعش در حال جنگ در سوریه یا عراق هستند از خطر بازگشت احتمالی آنها و بمب گذاری در کشور به شدت نگران است.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه،منابع وزارت کشور امروز شنبه گفتند ازآغازسال 2014 میلادی ، 31 نفر را که در ارتباط با تروریسم داعش بودند را دستگیر کردند ، موردی که اسپانیا را به نخستین یا یکی از نخستین کشورها در دستگیری تروریست ها تبدیل کرده است .

منابع مذکور ادامه دادند اکثر این افراد پس از متلاشی شدن شبکه های فعالی که در شهر های سئوتا و ملیا (جنوب اسپانیا ) به جذب تروریست ها می پرداختند و در ارتباط با دیگر شبکه های افراط گرای فعال در مراکش بودند ، دستگیر شدند .

به گفته منابع ، این عملیات ها علیه تروریسم داعش نشان می دهد که نیروهای امنیتی ، تهدیدهای مذکور که یکی از الویت ها در دستور کار وزارت کشور اسپانیا است را از نزدیک دنبال می کنند.

دولت یادآوری کرد:تهدید خارجیانی که درحال جنگ درسوریه هستند،دراین هفته و با قتل ˈجیمز فالی ˈ خبرنگار آمریکایی به دست یک تروریست بریتانیایی عضو داعش اثبات شده است .

منابع وزارت کشور تصریح کردند :وحشیگری داعش که در حال گسترش رعب و وحشت در عراق است ، نگرانی ها در مورد افرادی که از اروپا برای جنگ به این کشور یا سوریه سفر می کنند و سپس به عنوان یک تروریست به کشور باز می گردند و می توانند به بمب گذاری بپردازند را افزایش داده است .

اروپام *1*491**1547
کد N461325

وبگردی