آفتاب
باهنر:

استیضاح فرجی دانا منحصر به تندروهای مجلس نبود/ رفت و آمد یک وزیر هیچ زلزله ای به ارکان اجرایی وارد نمی کند

استیضاح فرجی دانا منحصر به تندروهای مجلس نبود/ رفت و آمد یک وزیر هیچ زلزله ای به ارکان اجرایی وارد نمی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح فرجی دانا که منجر به برکنار شدن وی شد، گفت: این استیضاح به هیچ وجه منحصر به تندروهای مجلس نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه امشب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: با توجه به اینکه این نشست در اولین روز هفته دولت برگزار می شود موضوع بحث این هفته را تحلیلی از عملکرد یکساله دولت یازدهم و مقایسه عملکرد آن با دولت گذشته ترتیب داده ایم و برای تشریح این مسائل نیز از نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای حل اختلاف قوا دعوت شده است.

وی با اشاره به مسائل منطقه و وجود برخی ناامنی ها گفت: وحدت امت اسلامی و تلاش های سربازان امام زمان و اسلام می تواند این ناامنی ها را برچیده و ثبات را علاوه بر ایران در منطقه حاکم کند.

باهنر با اشاره به مسائل سیاست خارجی و حل شدن بحران کشور عراق گفت: خوشبختانه مسائل سیاسی داخل عراق پس از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به جمع بندی خوبی رسید و سرانجام نیز نخست وزیر عراق انتخاب و شروع بکار کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از شروع بکار نخست وزیر عراق، اختلاف سیاسی ای در حاکمیت عراق مشاهده نمی کنیم و با توجه به تعامل نخست وزیری با آیت الله سیستانی مرجعيت شیعه می تواند زمینه ساز کمک های خوبی در این کشور باشد.

دبیرکل جامعه  اسلامی مهندسین با اشاره به مباحث داخلی و ارائه بسته خروج از رکود از سوی دولت تصریح کرد: برخی از مسائل تئوری بسته خروج از رکود توسط دولت در رسانه ها تشریح شد که مردم نیز آنها را مشاهده کرده اند و اما مباحث نقادانه نیز در باب اینکه آیا این بسته با اقتصاد مقاومتی هم جهت است یا خیر آغاز شده و انشاءالله در جلسه آینده جامعه اسلامی مهندسین عملکرد اقتصادی دولت مورد بحث قرار خواهد گرفت.

باهنر با اشاره به استیضاح فرجی دانا و با بیان اینکه استیضاح کنندگان دلایلی جدی داشته اند و این پروسه نیز به مدت شش ماه به طول انجامید بیان کرد: در استیضاح وزیر علوم از هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت امضا کننده طرح استیضاح بود که در این میان نیز برخی رسانه ها تلاش کردند این استیضاح را سیاسی جلوه دهند.

دبیرکل جامعه  اسلامی مهندسین  با تاکید بر اینکه استیضاح فرجی دانا منحصر به تندروهای مجلس نبود گفت: اعضای هیات رئیسه، نواب و رئیس مجلس تلاش بسیار زیادی انجام دادند که مشکلات به حق نمایندگان که مطرح بود قبل از طرح استیضاح حل شود و در این رابطه نیز جلسات متعددی میان استیضاح کنندگان و وزیر علوم و برخی افراد از ریاست جمهوری برگزار شد که بسیاری از مباحث تئوری از سوی وزیر مربوطه پذیرفته می شد اما در مقام عمل به نتیجه نمی رسید.

وی با ابراز ناخرسندی از جدا شدن یکی از هیات وزیران در سالگرد تاسیس دولت یازدهم ادامه داد: قبل از اعلام وصول استیضاح نیز با برگزاری جلسات مشترک کلیت نگرانی نمایندگان رفع نشد و حتی پس از اعلام وصول و فرصتی 10 روزه که به وزیر داده شد تلاش کردیم تا به یک جمع بندی نهایی و مثبت برسیم و قرار و مدارهایی هم گذاشته شد اما عملکرد فرجی دانا در حدی نبود که استیضاح کنندگان را قانع کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضع دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت پیرامون استیضاح فرجی دانا اظهار داشت: فراکسیون اصولگرایان نیز موافق انجام استیضاح بود اما این موضوع درفراکسیون رهروان ولایت به شکل یکپارچه نبود و تعداد اعضای موافق و مخالفان استیضاح به یکدیگر نزدیک بودند که خوشبختانه اعلام شد این فراکسیون تصمیم فراکسیونی بابت استیضاح ندارد و هر یک از اعضا می توانند نظر خود را پیرامون این موضوع اعلام کنند که تصمیم خوبی بود.

باهنر با بیان اینکه برخورد دولت و رئیس جمهور پس از انجام استیضاح بسیار خوب بود و جای تشکر دارد گفت: بعضی ها می خواستند این موضوع را به یک دعوای داخلی تبدیل کنند در حالی که وحدت بین قوا از ابتدای تشکیل دولت برای تمام مردم و مسئولان مشهود بود و می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات کشور باشد.

وی همچنین ادامه داد: انجام استیضاح و رفت و آمد یک وزیر هیچ زلزله ای به ارکان اجرایی وارد نمی کند و امیدواریم دولت، وزیری دقیق تر و همسوتر با مجلس معرفی کند.

کد N461322

وبگردی