آفتاب
علیزاده:

28 بیمارستان در کشور احداث می شود

28 بیمارستان در کشور احداث می شود

چالوس - خبرگزاری مهر:  معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: براساس هماهنگی با وزارت کشور امسال ساخت 28 بیمارستان به وزارت راه‌ و شهرسازی سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر علیزاده عصر شنبه در بازدید از بیمارستان چالوس گفت: برای ساخت این بیمارستان‌ها 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است
 
وی با بیان این مطلب که بیمارستان چالوس در واقع با 217 تخت طراحی شده است افزود: بیمارستان آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس با 160 تخت بستری شامل 22 تخت اورژانس و 30 تخت مراقبت‌های ویژه، همچنین 6 تخت اتاق عمل آماده ارائه خدمات به بیماران منطقه است.
 
علیزاده خاطر‌نشان کرد: هزینه ساخت این بیمارستان 270 میلیارد ریال بود که همزمان با اتخاذ تصمیم درباره انتقال بیمارستان ساختمان‌های قدیمی تخریب شد و ساختمانی جدید با طراحی تازه و زیبا را در دستور کار خود قرار دادیم.
 
شش بیمارستان در مازندران در دست ساخت است
 
وی گفت: براساس هماهنگی با وزارت بهداشت‌ و درمان تعداد 6 بیمارستان با 1500 تخت در مازندران در دست ساخت است که تاکنون بیمارستان‌های شهرستان‌های آمل و چالوس به اتمام رسید.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: احداث کلینیک ویژه شیمی‌درمانی و رادیوتراپی در چالوس انجام خواهد شد.
 
قاسم جان بابایی بیمارستان جایگزین چالوس در سال 86کلنگ خورد و جزو پروژه ملی محسوب می شود و در مجموع 270 میلیارد ریال هزینه برای ساخت این بیمارستان در نظر گرفته شد که 22 میلیارد ریال نیز برای تکمیل تجهیزات آن اختصاص یافت.
 
جان‌بابایی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 23 هزار و 500 متر مربع با زیربنای 10 هزار و 651 متر مربع احداث شد.
 
وی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه، پاتولوژی، سی‌تی اسکن، MRI، اکوکاردیوگرافی، اندوسکوپی، کولونوسکوپی ، هموفیلی، دیالیز و تالاسمی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این مرکز دارای بخش‌های بستری داخلی، اطفال، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی اعصاب، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، نورولوژی، سی.سی.یو، پست سی.سی.یو، آی.سی.یو، ان.آی.سی.یو و اورژانس  می‌باشد
 
جان‌بابایی خاطر‌نشان کرد: ساماندهی وضعیت داروها، تقبل هزینه حمل‌ و نقل بیمار به بیمارستان، استقرار پزشک مقیم در بیمارستان‌‌ها به‌صورت شبانه‌روزی از نعمات اجرای طرح تحول سلامت در کشور به‌شمار می‌آید
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعلام کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، میزان زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های دولتی استان، 13 درصد افزایش یافت.
 
قاسم احمدی نماینده مجلس نوشهر وچالوس، به استاندارد و به‌روز بودن امکانات و تجهیزات پزشکی در این بیمارستان  اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش بیش از حد جمعیت در ایام پیک سال در شهرستان چالوس بدون شک این امکانات پاسخگوی نیاز خیل عظیم جمعیت نیست و باید تدابیری برای این موضوعات اندیشید.
 
وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به حجم انبوه جمعیت در شهرستان چالوس و عوارض و حوادث جاده‌ای که آمار مرگ‌ومیر را در جاده چالوس افزایش می‌دهد از مسئولان ذیربط می‌خواهیم تا به بخش‌های تکمیلی بیمارستان بیشتر توجه شود.
 
وی افزود: بیمارستان جایگزین آیت‌الله طالقانی شهرستان چالوس در پنج طبقه که شامل زیرزمین، همکف و سه طبقه بالا در 15 هزار و 500 متر مربع زمین طراحی و ساخته شد.
کد N461183

وبگردی