آفتاب

چهارمین ماه ریاست حسن روحانی: رفت و آمد های مکرر رئیس جمهور به مجلس

چهارمین ماه ریاست حسن روحانی: رفت و آمد های مکرر رئیس جمهور به مجلس

رئیس جمهور آبان ماه سال گذشته برای دفاع از سه وزیر باقیمانده کابینه به مجلس آمد.

سيد صادق روحاني : در جلسه راي اعتماد به وزرا سه وزير نتوانسته بودند جواز حضور در کابينه را از مجلس شوراي اسلامي دريافت کنند. به همين خاطر  روحاني در آبان ماه براي دفاع از اين وزرا به مجلس آمد. وزراي آموزش و پرورش و علوم توانستند از مجلس راي اعتماد بگيرند اما وزير ورزش و جوانان نتوانست. روحاني بلافاصله گزينه بعدي خود را براي اين وزارتخانه معرفي کرد اما سجادي هم نتوانست از مجلس راي اعتماد بگيرد. حسن روحاني 26 آبان ماه بالاخره توانست براي چهارمين گزينه خود يعني محمود گودرزي راي اعتماد بگيرد.

 

5 آبان

دفاع از وزراي پيشنهادي

حسن روحانی برای دفاع از سه وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شرکت کرده و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد. در پایان جلسه رأی گیری انجام شده و وزرای پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به اخذ رأی اعتماد از مجلس شدند، اما وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب نماید.

11 آبان

رایزنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه

 

ظریف که برای شرکت در شصتمین کنفرانس پاگواش با عنوان «گفت‌وگو و خلع سلاح، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» به ترکیه رفته بود،در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه درباره بحران سوریه گفت وگو کرد.

12آبان

معرفي وزير ورزش و جوانان

حسن روحانی، نصرالله سجادی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد.

14آبان

حضور ظريف  در اجلاس یونسکو

شرکت در اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو

16آبان

حضور ظريف در اجلاس عدم تعهد

شرکت در هفدهمین اجلاس وزیران امور خارجه عضو عدم تعهد در الجزایر

17آبان

نخستین دیدار کری و ظریف به طور رسمی

مذاکرات سه‌جانبه ظریف، کری و اشتون برای توافق در راستای تفاهم نهایی بر روی متن بیانیه‌ای مشترک میان ایران و 1+5، وزیران خارجه ایران و آمریکا

19آبان

دفاع از وزير وزرش و جوانان

حسن روحانی برای دفاع از نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت. نصرالله سجادی در این روز از طرف مجلس رای اعتماد نگرفت. حسن روحانی در نامه‌ای به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، محمود گودرزی را برای اخذ رأی اعتماد جهت تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

26 آبان

راي اعتماد ورزش و جوانان

حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی خود دفاع نمود. در این روز محمود گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توانست از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد.

28 ابان

سفر ظريف به ایتالیا

ظریف قبل از سفر تاریخی به ژنو عازم ایتالیا شد

2929

 

 

کد N461176

وبگردی