آفتاب
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

شهرک های صنعتی یکی از مراکز مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

شهرک های صنعتی یکی از مراکز مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شهرک های صنعتی یکی از مراکز مهم تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ روز شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی زاهدان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت افزود: روند پیشرفت اقتصادی کشور مبتنی بر اصل اقتصاد مقاومتی است از این رو شهرک های صنعتی به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی می توانند در این زمینه نقش مهمی را ایفا کنند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی بتوانیم با تولیدات مناسب در شرایط حاد، بحران را کنترل کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاسفانه شهرک های صنعتی استان در گذشته یا 100 درصد تعطیل یا نیمه فعال و یا 30 درصد فعال بودند اما هم اینک در بازدید انجام شده فعالیت این واحد های تولیدی چشم گیر است.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: برای افزایش بهره وری شهرک های صنعتی استان دو نیازمندی شامل تامین تسهیلات بانکی و موادسوختی وجود دارد که این مشکلات باید هرچه سریعتر از سوی مسوولان هر بخش برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان از تمامی مسوولان استان خواست برای افزایش بهره وری و تولید و ایجاد اشتغال در استان مراودات و تعامل دستگاهها با واحد های صنعتی را افزایش دهند تا در مصرف داخلی استان خودکفا شویم.

امام جمعه زاهدان به برخی مشکلات شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: صنعت در این استان یک سرانه دارد که این سرانه گاه ممکن است حتی 30 درصد بیشتر از دیگر استان ها باشد و همچنین یک سری مشکلات در صادرات به بهانه مواد مخدر وجود دارد که خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری یک سری مصوبات تصویب شد که در صورت اجرایی شدن تا حدی مشکلات صنعت استان کاهش می یابد.

ˈنادر میرشکارˈرییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: 11 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 110 میلیارد ریال در استان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری می رسد. ک/3

7312 / 653
کد N461159

وبگردی