آفتاب

کشته شدن شماری از تروریست های داعش در عملیات ارتش سوریه

کشته شدن شماری از تروریست های داعش در عملیات ارتش سوریه

تهران – ایرنا – یک گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد که در جریان درگیری نیروهای دولتی سوریه مدافع یک پایگاه هوایی در استان رقه در شمال این کشور با تروریست های داعش، دستکم 14 تروریست کشته و 150 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، این درگیری ها همزمان با حمله تازه تروریست های داعش به منظور اشغال پایگاه هوایی ˈطبقهˈ صورت گرفت که پایگاه نیروهای دولتی در استان رقه به شمار می رود.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس افزود: این حمله در هنگام شب با انفجار یک مهاجم انتحاری در دروازه این پایگاه هوایی، آغاز شد.

در پی این عملیات انتحاری، دو طرف اقدام به شلیک متقابل راکت، گلوله توپخانه و مسلسل سنگین کردند و ارتش نیز دست به حملات هوایی علیه مواضع تروریست ها زد.

به گفته این گروه ناظر بر اوضاع حقوق بشر سوریه، در جریان این حملات هوایی که تا بامداد روز شنبه طول کشید، شهرک طبقه 8 بار هدف حمله هوایی قرار گرفت که در آن 13 تن از جمله 10 تروریست داعش کشته شدند.

بر اساس آمار این گروه دیده بان، با کشته شدن این افراد داعش، شمار کل تلفات این گروه تروریستی از هنگام شروع تهاجم به طبقه به دستکم 94 تن رسید و 400 تن از تروریست ها نیز زخمی شدند.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه افزود که گروه داعش اقدام به وارد کردن نیروهای کمکی و تقویتی از دیگر مناطق تحت اشغال خود در سوریه و همچنین عراق به استان رقه کرده است.

ارتش سوریه برای رویارویی با تروریست های داعش، اقدام به انتقال نیروها و تجهیزات کمکی از طریق هوا به این پایگاه هوایی و تشدید حملات هوایی به مواضع نیروهای داعش در استان رقه با استفاده از راکت های دقیق و بمب کرده است.

خاورم**1486**1010
کد N460994

وبگردی