آفتاب

تاکید ایران و الجزایر بر توسعه مناسبات دو کشور

تاکید ایران و الجزایر بر توسعه مناسبات دو کشور

تهران- ایرنا- در دیدار سفیر ایران در الجزایر با رییس مجلس ملی مردمی این کشور ، دو طرف بر توسعه روابط و مناسبات دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا،محمود محمدی سفیر ایران در الجزایر در این دیدار، ضمن اشاره به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از رییس مجلس الجزایر، از حمایت ایشان در توسعه روابط قدردانی کرد.

وی با اشاره به اقدام بموقع رییس جمهور الجزایر برای درخواست اضطراری مجمع عمومی به منظور ایجاد آتش بس در سرزمین های اشغالی و همچنین حمایت های دولتی و مردمی نسبت به فلسطینیان گفت: خوشبختانه الجزایر در غرب مرزهای اسلام و ایران در شرق به مرکز فعال دیپلماسی و ثبات بخش منطقه ای تبدیل شده اند و دو کشور همکاری های خوب بین المللی دارند.



***عبور ایران از چالش ها و تحریم ها موجب خشنودی ماست

«محمد ولد» خلیفه رییس مجلس ملی مردمی این کشور، با ممتاز خواندن روابط میان دو کشور در ابعاد مختلف گفت: تبادل هیات های سطوح عالی پارلمانی و سیاسی روابط را در جایگاه بالایی قرار داده است و دو طرف باید در حفظ و توسعه آن کوشا باشند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمدن چند هزار ساله خدمات چشمگیری در غنای فرهنگی جهان داشته و در سال های اخیر بخوبی از چالش ها و بحران و تحریم خارج شده که موجب خشنودی الجزایر است.

رییس مجلس الجزایر روابط دو کشور را برادرانه خواند و افزود: توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت مجلس است.

وی کثرت تبادل هیات های پارلمانی با ایران را نشانه علاقه مندی به گسترش روابط و مواضع ایران به ویژه در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین ذکر کرد.

محمد ولد خلیفه به نقش مهم الجزایر در کمک به ثبات منطقه ای از جمله بحران موجود در کشورهای همسایه بدون دخالت در امور داخلی کشورها اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، این دیدار در ادامه دیدارهای پایان ماموریت محمدی در الجزایر صورت گرفته است.

سیام**9173**1449
کد N460965

وبگردی