آفتاب

ساحل عاج مرزهای زمینی خود با گینه و لیبریا را بست

ساحل عاج مرزهای زمینی خود با گینه و لیبریا را بست

تهران- ایرنا- مقام های ساحل عاج تصمیم گرفتند، مرزهای زمینی این کشور با کشورهایی که بیماری ˈابولاˈ در آن گسترش یافته است، را مسدود کنند.

پایگاه خبری ˈکونکسیون ایووآرینˈ ساحل عاج روز شنبه به نقل از بیانیه دولت ساحل عاج که در تلویزیون سراسری این کشور خوانده شد، از بسته شدن مرزهای زمینی این کشور با لیبریا و گینه و در چارچوب اقدامات پیش گیرانه از ابتلا به بیماری ابولا و حمایت از مردم خبر داد.

پیشتر نیز مقام های ساحل عاج به منظور پیشگیری از انتشار ویروس بیماری ˈابولاˈ که تاکنون دستکم یک هزار و 350 نفر را در کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون به کام مرگ کشانده است، ورود هواپیماهای مسافربری را از این کشورها ممنوع اعلام کرده بودند.

ویروس ابولا یکی از کشنده ترین ویروس هاست که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود. ابولا به طور مرگباری در میان انسان و میمون در آفریقا در حال گسترش است.

این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی شناخته شد. در سال 1976 ابولا حدود 300 نفر را مبتلا کرد و با شیوع آن از هر 10 نفر مبتلا به بیماری 9 نفر جان باختند. شیوع این بیماری در سال 2014 بزرگ ترین مورد از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به شمار می آید.

اروپام ** 9053**5981
کد N460953

وبگردی