آفتاب

خروج کامیون های حامل کمک های روسیه از اوکراین

خروج کامیون های حامل کمک های روسیه از اوکراین

تهران-ایرنا- ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کردند: همه کامیون های حامل کمک های روسیه به اوکراین مناطق تحت تصرف جدایی طلبان در شرق آن کشور را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ˈپائول پیکاردˈ رییس موقت ماموران سازمان امنیت و همکاری اروپا در مرز روسیه و اوکراین گفت: همه کامیون های حامل کمک های انسانی روسیه به خاک آن کشور بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دونتسک، ˈآندری لیسنکوˈ سخنگوی ارتش اوکراین نیز گفت: بر اساس اطلاعات ما ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی (11:30 دقیقه به وقت تهران) 184 کامیون حامل کمک های روسیه اوکراین را ترک کرده اند.

وی ادامه داد: آنها از همان مرزی ازوارین اوکراین را ترک کرده اند و از همین مرز نیز وارد اوکراین شده بودند، نیروهای مرزی یا گمرکی اوکراین این کامیون ها را بررسی نکرده اند.

برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، شبه جزیره کریمه و بخش های دیگری از شرق اوکراین را به عرصه مخالفت جدایی طلبان تبدیل کرد.

الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی برگزاری همه پرسی از مردم این منطقه، روابط کی یف -مسکو را بیش از پیش تیره ساخت.

درگیری ها در شماری از شهرهای شرقی و صنعتی اوکراین از جمله ˈدونتسکˈ و

ˈلوهانسکˈ بین نیروهای دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه و تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو، اوکراین را به بحرانی میان غرب و روسیه تبدیل کرده است.

سازمان ملل روز چهارشنبه 22 مرداد (13 اوت) اعلام کرد چهار ماه درگیری در شرق اوکراین تاکنون بیش از دو هزار کشته بر جای گذاشته و 285 هزار نفر را آواره کرده است.

روسیه اعلام کرده بود برای کمک به مردم شرق اوکراین که با کمبود آب آشامیدنی و مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند، این کمک ها را ارسال کرده است.

اروپام**9157**1010
کد N460823

وبگردی