آفتاب

اعلام همبستگی هزاران اردنی با مردم غزه

اعلام همبستگی هزاران اردنی با مردم غزه

تهران- ایرنا- هزاران اردنی روز گذشته پس از نماز جمعه در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اعلام همبستگی با فلسطینی ها دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش پایگاه خبری اردنی ˈالعرب الیومˈ راهپیمایی کنندگان در ˈامانˈ پایتخت این کشور و در بیشتر استان های اردن و از جمله استان های ˈإربدˈ، ˈالکرکˈ ، ˈالطفیلةˈ و ... عکس العمل برخی کشورهای جهان در خصوص این تجاوز و کشتار غیر نظامیان را شرم آور توصیف کردند.

راهپیمایی کنندگان بر ضرورت حمایت مسلمانان و عرب ها از مردم فلسطین تاکید کرده و تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و همچنین سکوت برخی کشورها را در این خصوص به شدت محکوم کردند.

آنها همچنین خواستار لغو فوری محاصره نوار غزه و رساندن کمک های بشر دوستانه به فلسطینی ها ساکن این منطقه شدند.

اردنی ها از سکوت جهان در خصوص کشتار کودکان، زنان و سالمندان و غیرنظامیان بی دفاع فلسطین انتقاد کرده و از سازمان های بین المللی خواستند به مجروحان فلسطینی کمک های پزشکی برسانند.

راهپیمایی کنندگان تاکید کردند، اگر جامعه بین الملل جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد، باید بدانند که این جنایت ها در تاریخ ثبت خواهد شد و به همین دلیل جامعه بین الملل باید به وظایف اخلاقی و انسانی خود عمل کرده، مانع کشتار مردم فلسطین و همچنین شکسته شدن محاصره نوار غزه شود.

آن ها همچنین از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواستند تا تنها به برگزاری راهپیمایی در حمایت از فلسطینی ها و شعار دادن بسنده نکنند، بلکه از کمک های مالی و مادی نیز دریغ نکنند.

اردنی ها تاکید کردند: رژیم صهیونیستی که ادعا می کند چهارمین ارتش قدرتمند جهان را دارد، نتوانسته است حتی یک متر درغزه یا رفح یا خان یونس پیشروی کند زیرا از نیروهای مقاومت وحشت بسیار زیادی دارد.

در تهاجم صهیونیست ها به نوار غزه بیش از 2 هزار فلسطینی شهید و هزاران نفر زخمی و آواره شده اند.

خاورم **2041**7074**1010
کد N460809

وبگردی