آفتاب
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

امام صادق(ع) به رغم همه ناامنی‌ها نهضت عظیم فكری در دنیای اسلام به وجود آورند

امام صادق(ع) به رغم همه ناامنی‌ها نهضت عظیم فكری در دنیای اسلام به وجود آورند

در پایان جلسه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین وضعیت و تحولات منطقه به ویژه در عراق و سوریه را به اطلاع اعضا رساند.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و كارگزاران جمهوری اسلامی ایران در دستور كار قرار گرفت و پیگیری شد.

به گزارش ایلنا،‌ در ابتدای جلسه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تسلیت ایام سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) به اعضا، شیعیان جهان، به ویژه مردم متدیّن كشورمان گفت: امام جعفر صادق(ع) به حق احیاگر بزرگ مذهب متعالی شیعه و اسلام ناب در جهان هستند و حقیقتاً در عصر خود، به رغم همه ناامنی‌ها و اختلافات شدیدی كه مكاتب بنی‌امیه ایجاد كرده بود، توانستند با روش و سیاست‌های خاص وجودیشان، نهضت عظیم فكری در دنیای اسلام به وجود آورند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تأثیرات شگرف و ماندگار فكری حضرت امام جعفر صادق(ع) بر سایر مكتب‌ها تأكید كرد: ایشان با هدایت‌ها و افكار متعالی‌شان، باعث شدند سایر مكاتب از جمله علمای اهل سنت نیز در آن دوره از بركات افكار و نظرات حضرت بهره‌مند شوند.

در ادامه جلسه، بررسی طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان و كارگزاران جمهوری اسلامی ایران با حضور رؤسای كمیسیون‌های اقتصادی و قضایی، حقوقی مجلس شورای اسلامی، رئیس دیوان عدالت اداری، معاونین حقوقی رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه، قائم مقام وزیر كشور و كارشناسان مربوطه از دستگاه‌های ذیربط ادامه یافت.

ابتدا، نماینده كمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش جلسات این كمیسیون را كه با كارگروه‌های گوناگون برای یافتن راه‌های حقوقی این طرح تشكیل شده است، به اطلاع اعضا رساند كه این گزارش مورد استقبال اعضا و نمایندگان سه قوه قرار گرفت. سپس با توجه به بحث‌های مبسوط اعضا و مدعوین، به دلیل ابعاد گسترده بحث و تنوع دیدگاه‌ها و بنا به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، مقرر شد با توجه به ضرورت بررسی ابعاد اجرایی این طرح و ایجاد زمینه‌های مطمئن برای مردم و نظام اسلامی و دستیابی به نتایج پیشنهادات ملموس، عملی و اجرایی، موضوع به كمیسیون مشتركی شامل نمایندگان سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود تا پس از ارائه پیشنهادات اجرایی كمیسیون، این طرح مجدداً در دستور كار مجمع قرار گیرد.

در پایان این جلسه، آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، گزارشی از آخرین وضعیت و تحولات منطقه به ویژه در عراق و سوریه را به اطلاع اعضا رساند.

 

کد N460766

وبگردی