آفتاب

مروری بر آخرین تحولات عراق

مروری بر آخرین تحولات عراق

تهران - ایرنا - محاصره عناصر گروهک تروریستی ˈداعشˈ در ˈجلولاˈ و ˈسعدیهˈ و هلاکت 36 تروریست این گروهک در استان های ˈصلاح الدینˈ و ˈموصلˈ از مهم ترین اخبار روز شنبه عراق است .

** نیروهای داعش در جلولا و سعدیه محاصره شدند

نیروهای مشترک ارتش عراق و داوطلبان مردمی به همراه ˈپیشمرگه های کردˈ، صدها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را در شهرهای جلولا و سعدیه در شمال شرق بغداد به محاصره کامل خود در آورده اند.

** هلاکت 30 تروریست داعش در استان صلاح الدین عراق

ˈاداره مبارزه با تروریسمˈ عراق با صدور بیانیه ای، از کشته شدن 30 تروریست داعش و زخمی شدن شماری از آن ها در حملات هوایی در منطقه ˈضلوعیهˈ استان صلاح الدین خبر داد.

** نهادهای مدنی ترکیه، جنایات تروریست های داعش را نسل کشی خواندند

اعضای گروهی از نهادهای مدنی ترکیه ضمن محکوم کردن جنایات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، اعلام کردند که این جنایات یک نسل کشی بی رحمانه است.

** هلاکت شش تروریست داعش در موصل به دست ارتش عراق

یک مقام امنیتی عراق خاطرنشان کرد که در حملات هوایی به شمال غرب موصل، شش تروریست از گروه داعش به هلاکت رسیدند.

** تداوم تلاش داعش برای نفوذ به حاشیه های بغداد

یکی از طرح های داعش از هشت ماه پیش تاکنون، هنگام آغاز بحران در فلوجه، الگو برداری از جنگ در سوریه با ایجاد ˈریف بغدادˈ بود و در همین چارچوب حملات سازمان یافته ای را به پایتخت عراق برنامه ریزی کرد و آن را ˈنبرد نهاییˈ خواند.

** مقام آمریکایی: داعش ممکن است حملات تروریستی خود را متوجه آمریکا کند

یک مقام آمریکایی، اعدام ˈجیمز فولیˈ روزنامه نگار آمریکایی به دست تروریست های داعش را به معنای یک حمله تروریستی علیه واشنگتن دانست و گفت: داعش ممکن است به سمت اجرای حملاتی مانند حمله 11 سپتامبر 2001 علیه آمریکا حرکت کند.

** نبردهای سنگین در اسکندریه در جنوب و جلولا در شمال بغداد

هم زمان با وقوع درگیری های سنگین در منطقه ˈاسکندریهˈ در استان ˈبابلˈ در حدود 50 کیلومتری جنوب بغداد، نیروهای ارتش، داوطلبان و پیشمرگه های کرد برای پاکسازی جلولا در استان دیالی در شمال شرق پایتخت عراق، عملیات تازه ای را آغاز کردند.

** شمار قربانیان حمله به مسجدی در دیاله عراق به 68 نفر افزایش یافت

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که شمار قربانیان حمله دیروز (جمعه) شبه نظامیان مسلح به مسجدی در استان دیاله به 68 نفر رسید.

** نماینده آیت الله ˈعلی سیستانیˈ در کربلا خواستار مبارزه همه جانبه با داعش در عراق شد

نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا، ضمن درخواست از جناح های سیاسی این کشور برای همکاری در فرآیند تشکیل دولت جدید عراق، بار دیگر همگان را به مبارزه با گروه تروریستی داعش فراخواند.

خاورم**7074**1651
کد N460727

وبگردی