آفتاب

دستیابی ایران به مقام اول منطقه در تمامی ابعاد نیازمند رشد اقتصادی است

دستیابی ایران به مقام اول منطقه در تمامی ابعاد نیازمند رشد اقتصادی است

زنجان - ایرنا - رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت : برای آنکه جمهوری اسلامی ایران بتواند به جایگاه نخست منطقه خاورمیانه در تمامی ابعاد دست یابد، باید در عرصه اقتصادی رشد کند.

به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم مداحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : هم اکنون ایران در عرصه سیاسی، دفاعی، نظامی، علمی و فناوری جایگاه نخست منطقه را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از 10 کشور قدرتمند جهان محسوب می شود و نقش تعیین کننده ای در معادلات جهانی دارد، به پیشرفت سریع علمی و فناوری جمهوری اسلامی در شرایط کنونی اشاره کرد.

مداحی اظهار کرد: ایران در عرصه اقتصادی هیچ مقام و جایگاهی در منطقه ندارد.

رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی را راهکاری اساسی برای جبران این نقیصه برشمرد و خواستار اجرای تمام بند ها و دستورالعمل های آن ازسوی مدیران دولتی و بخش خصوصی شد.

وی ایران را سرشار از منابع خدادادی و ثروت طبیعی برشمرد و از وجود 23 میلیارد دلار ارز نزد مردم کشور خبر داد.

مداحی ایران را فاقد بدهی معوق بانکی و بزرگترین مجموعه ذخایر نفت و گاز جهان خواند و ظرفیت کشاورزی موجود در کشور را پاسخ گوی 300 میلیون نفر جمعیت عنوان کرد.

رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران با وجود تمامی این امکانات و ظرفیت های چشم گیر، دچار عدم تعادل میان پیشرفت های علمی و سیاسی با بخش اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ایران 60 سال است که از تورم رنج می برد، بهره وری را در کشور ضعیف و شاخص بهبود فضای کسب و کار را پایین عنوان کرد.

مداحی به بزرگ شدن دولت برخلاف سیاست های اصل 44 قانون اساسی طی هشت سال گذشته اشاره کرد و از تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و غیر دولتی خبر داد.

رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برای تحقق برنامه ریزی های انجام شده در سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی باید بخش خصوصی و دولتی جهادگونه وارد عرصه شده و تورم و بیکاری را ریشه کن کنند.

همایش علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی به خواست مجمع تشخیص مصلحت و همکاری استانداری زنجان به مدت یک روز در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب سیاست های اقتصاد مقاومتی را در پایان سال 91 برای اجرا به دولت و دست اندرکاران کشور ابلاغ کرده بودند.

7319/596
کد N460697

وبگردی