آفتاب

مروری بر آخرین تحولات نوار غزه

مروری بر آخرین تحولات نوار غزه

تهران - ایرنا - دو هزار شهید نتیجه تجاوز شش هفته ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تکاپوی کشورهای اروپایی برای ایجاد ساز و کاری به منظور برقراری آتش بس در این منطقه از مهم ترین اخبار روز شنبه مرتبط با غزه است .

** شمار شهدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از دو هزار نفر گذشت

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در حملات شش هفته ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از هزار و 92 فلسطینی به شهادت رسیده و 10 هزار و 540 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

** تکاپوی کشورهای اروپایی برای ایجاد سازوکار نظارت بر آتش بس در غزه

سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: بریتانیا، فرانسه و آلمان در حال رایزنی برای ایجاد سازوکار نظارتی و ˈراستی آزماییˈ در نوار غزه به منظور جلوگیری از درگیری های آتی هستند.

بنابر اظهارات ˈمارک لیل گرانتˈ سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد و رییس دوره ای شورای امنیت، سه کشور اروپایی در حال رایزنی با دیگر اعضای شورای امنیت برای ارایه قعطنامه ای در زمینه آتش بس در باریکه غزه هستند.

** پیام دختر شهید ˈابوشمالهˈ به صهیونیست ها: زمان مجازات نزدیک است

خانواده ˈمحمد ابوشمالهˈ فرمانده شهید ˈگردان های القسامˈ از کسانی که برای آخرین وداع با پیکر شهید به خانه شان آمده اند، با روی گشاده استقبال می کنند.

در این دیدار دختر این شهید از ادامه مقاومت در مقابل اشغالگران و نزدیک شدن پیروزی فلسطینیها سخن گفت.

** مخالفت حماس با هر قطعنامه ای که نیروی نظامی مقاومت را خدشه دار کند

ˈمحمود الزهارˈ عضو دفتر سیاسی ˈجنبش حماسˈ اعلام کرد: با هرگونه قطعنامه در خصوص برقراری آتش بس با اسراییل که باعث خدشه دار شدن نیروی نظامی مقاومت و یا در بردارنده محاصره زمینی، دریایی و هوایی نوار غزه باشد، مخالفت می کنیم.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ˈالقدس العربیˈ چاپ لندن، این اعلام نظر حماس در حالی انجام می گیرد که کشورهای اروپایی به رهبری انگلیس، فرانسه و آلمان با انجام تحرکات سیاسی در صدد صدور قطعنامه جدیدی از سوی شورای امنیت سازمان ملل هستند، تا به نبرد غزه و رژیم صهیونیستی پایان دهد.

** افشای آمار محرمانه خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از سوی روزنامه تونسی

روزنامه تونسی ˈالشروقˈ آمار محرمانه خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه را فاش کرد.

بنابر گزارش این روزنامه، آمار محرمانه از گزارش های ˈعاموس هرئیلˈ از مشاوران رژیم صهیونیستی به بیرون راه یافته که طبق آن، تاکنون 497 سرباز و 113 افسر صهیونیست به هلاکت رسیده و 879 سرباز و 362 افسر زخمی شده اند که وضعیت آنها خطرناک است.

** تاکید خطبای جمعه لبنان بر ترسیم فوری ˈنقشه نجات ملیˈ و مقابله با دشمنان صهیونیستی و تکفیری

خطبای نماز جمعه این هفته لبنان با اشاره به تهدیدها و خطرهای پیش روی این کشور از سوی دشمن صهونیستی و تروریسم تکفیری، خواستار پایان منازعات سیاسی و اختلافات مذهبی و طایفه ای شده و بر تمسک به مقاومت و وحدت ملی و ترسیم فوری نقشه نجات ملی در این مرحله سخت و سرنوشت ساز، تاکید کردند.

** خالد مشعل: هرگز از مطالبات خود عقب نشینی نمی کنیم

ˈخالد مشعلˈ رییس دفتر سیاسی ˈجنبش مقاومت اسلامیˈ ( حماس) گفت: هرگز از مطالبات خود در مقابل رژیم صهیونیستی عقب نشینی نمی کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشعل در گفت وگو با خبرگزاری ˈآناتولیˈ ترکیه، افزود: ما به دنبال توقف تجاوزات دشمن هستیم و این کار را با پیش گرفتن گزینه دفاع انجام می دهیم.

مشعل افزود: ما پس از پایان دادن به حملات اشغالگران، به دنبال تحقق خواسته های ملت فلسطین و مقاومت هستیم که در راس آن ها رفع محاصره و آزادی افراد بازداشت شده، قرار دارد. خواسته ما این است که حملات به غزه متوقف شود، محاصره رفع گردد و خواسته های ملت فلسطین جامه عمل بپوشد.

** اکسفام خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شد

سازمان بین المللی امدادرسانی (اکسفام) با اشاره به از سرگیری درگیری ها درغزه، خواستار تعلیق فوری فروش سلاح و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان شد.

خاورم**7074**1651
کد N460682

وبگردی