آفتاب

نماینده مجلس مالزی خواستار همکاری زیست محیطی مجالس کشورهای آسیا شد

نماینده مجلس مالزی خواستار همکاری زیست محیطی مجالس کشورهای آسیا شد

تهران- ایرنا - دکتر ˈمجاهد یوسفˈ رییس هیات پارلمانی مالزی در مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا -اقیانوسیه خواستار همکاری مجالس آسیایی برای مقابله با چالش های زیست محیطی شد.

مجاهد یوسف که برای شرکت در هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا واقیانوسیه درباره محیط زیست و توسعه در تهران به سر می برد، به خبرنگار ایرنا گفت: ما خواستار آشنایی با قوانین زیست محیطی کشورهای شرکت کننده هستیم زیرا با اطلاع از قوانین یاد شده و پس از تحقیق درباره آنها، می توان این قوانین را در کشور خود نیز به اجرا درآوریم.

وی با بیان این که کشور متبوعش تلاش می کند امکانات آموزشی و تجربیات خود در زمینه محیط زیست و توسعه را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد، امضای قراردادهای زیست محیطی میان کشورها برای مقابله با مخاطرات و مشکلات زیست محیطی را ضروری دانست.

مجاهد یوسف همچنین خواستار همکاری مجالس کشورهای آسیایی برای مقابله با چالش های زیست محیطی و دستیابی به توسعه پایدار از طریق امضای تفاهم نامه جهت ایجاد قوانین فعال در دو بخش داخلی و بین دولت ها شد.

وی بهبود قوانین حفظ محیط زیست را در گرو همکاری کشورها و سازمان های بین المللی دانست و بر ضرورت مقابله با تبعیض علمی، ممانعت از زورگویی قدرتمندان استکباری در حوزه محیط زیست و ایجاد وفاق زیست محیطی میان کشورها تاکید کرد.

هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا - اقیانوسیه پیرامون محیط زیست وتوسعه از اول تا سوم شهریورماه در تهران برپاست.

رسانام** 1453**2017
کد N460668

وبگردی